Er blijft steeds een melding op het display komen van airbagstoring. Na uitlezen blijkt de stoeldruksensor rechts defect te zijn. Weet iemand de Ohmse waarde van een goede sensor zodat we een vervangingsweerstand kunnen plaatsen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer eerst de kabelboom stekker onder de stoel eens (eventueel doorsolderen.
Als de passagier airbag is uitgeschakeld brandt het lampje ook.
We hebben alle stekkers al doorgesoldeerd, zonder resultaat. Volgens de dealer is deze sensor een mat in de stoel welke op zou "frommelen". Dit is te voelen aan bobbels in de zitting.
Vervangen schijnt een aardige klus te zijn, daarom wil de klant een creatieve oplossing zodoende mijn vraag.
wij hebben ook al eens geprobeert een vervangings weerstand te monteren alleen om een of andere reden komt de foutmelding gewoon terug
[quote=The Fonz]Vervangen schijnt een aardige klus te zijn, daarom wil de klant een creatieve oplossing zodoende mijn vraag.[/quote]
Tja!! sommigen weten nog steeds niet een airbag te waarderen.......
persoonlijk vind ik het ook wel mee vallen hoeveel werk het is om zo'n matje te vervangen. zou ook adviseren om de klant een formulier te laten onderteken waarin staat dat de klant bewust is dat de bijrijders airbag niet werken zal bij een ongeval. zodat de verantwoording bij hem ligt.
Wanneer Airbags in opdracht moeten worden uitgeschakeld, eigenaar voertuig daarvoor altijd laten tekenen. ontstaat er letsel of gaat er iets mis hangen ze jou aan de hoogste boom......
Gr. paul
Uiteraard laat ik de klant tekenen dat de reparatie niet conform de voorschriften is gerepareerd. Ik heb natuurlijk geen zin in een eventuele rechtzaak aan mijn broek!
Om op de storing terug te komen, ik ben gisteren bij de dealer geweest en die heeft contact gehad met de importeur over de waarde van deze sensor. Ook de importeur heeft geen waarde's hiervoor.
Wel schijnt het zo te zijn (volgens de dealer) dat de druk op de passagiersstoel bepalend is voor de mate waarin de (passagiers)airbag zich ontplooid bij een aanrijding. Het lijkt mij dat de weerstand dan variabel moet zijn, anders "ziet" de regeleenheid dit niet.
Ik denk dat het vervangen van het matje in de stoel toch de beste oplossing blijft, waardoor het toch volgens voorschriften gerepareerd is en er nooit gezeur achteraf van komt.
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar