We rijden dus al een tijd met een heel zwaar stuur maar soms dan doet het stuur het weer eventjes een paar dagen goed!
Je zou zeggen dat de pomp van de stuurbekrachtiging stuk is maar hoe kan het dan dat hij soms wel weer even een paar dagen goed stuurt??Vloeistof is ok....is het een misschien een fout van een sensor. Een nieuwe pomp kost al gauw 800 euro dus moet je het wel even zeker weten.. Wie kent dit probleem??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben met een soort gelijk probleem van een Fiat Scudo bus bezig.
Ben benieuwd naar de uitslag hier, echter doet bij mij de stuur bekrachtiging het helemaal niet meer.
De auto even laten uitlezen biedt vaak uitkomst, dit kan ook bij een goede universele vakgarage
Bij uitlezen gaf hij aan dat de pomp kapot was maar dan zou het toch niet zo kunnen zijn dat hij het plotseling weer eens even doet. We denken eerder dat het een elektronisch probleem is. Een sensor die iets niet registreert zodat hij een foutmelding geeft. Is dit een verkeerde gedachte en hoe kan je zoiets verhelpen??
11 jaar
Bij de fiat punto wil het nog wel eens gebeuren dat op de printplaat van de stuurmotor haarscheurtjes ontstaan op de soldering. Wat ik dan doe is de motor uitbouwen en de printplaat los solderen, dan alle solderingen op de printplaat opnieuw doen. Foutcodes resetten en gaan!
Groeten Daan
11 jaar
ik rijd met een croma van 2007 1.9 16v multijet(150pk)
ik zit met hetzelfde probleem. de stuurbekrachtiging die soms uitvalt.
ik denk dat dit ergens aan een slecht contact moet liggen aan de stekker van de servo..
die zit naast het reservoir achteraan de motor.
elke keer ik dit voorheb maak ik de stekker los of schud er een mee lost het probleem zich op.
en kan ik weer een tijd verder.
heb het al ingespoten met contactspray maar probleem blijft zich af en toe voordoen.
ik zou de stekker willen vervangen maar het probleem is dat die zeer moeilijk bereikbaar is om te vervangen.
mvg steven
10 jaar
Zelf vandaag een Croma binnen gekregen met zelfde klachten als hierboven omschreven word.
De stuurbekrachtiging valt soms uit.
Auto is elders geweest en klant was na eerst een pomp van de sloop, en daarna een nieuwe pomp en een paar dagen de auto kwijt wel ff klaar met die garage.
Via zijn zwager (mijn maat) naar mij gekomen.
Ik kon ook niet in de regelapparaat komen.
Later opeens wel. En wat opviel is dat ie soms met motor uit er wel in komt maar met lopende motor niet...
Wat bleek? De stekker met de voeding en massa heeft het heet gehad en was dus ook te zien.
Ik zou graag een nieuwe stekker op zetten (helaas niet los te koop)
Voor nu met punt tang de pins in de stekker aan gedrukt (zaten vast gesmolten in het plastic.
Probleem is nu weg... Maar ik verwacht dat die stekker nog wel echt vervangen moet gaan worden.
Overigens is dit een Opel systeem.
De genoemde scudo is PSA (Peugeot/Citroën)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Croma of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar