close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Marea: Stuurbekrachtigings vloeistog welke gebruiken bij vernieuwen??

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 20v

Hoi, ik vind dat mijn Marea uit 1997, lichtelijk wat te zwaar stuurt eigenlijk. Ook draaid het stuur net niet helemaal terug naar het midden als de auto rolt. En dit zou hj toch eigenlijk wel moeten doen in volle overtuiging toch? Of niet?

Ik zag dat de Stuurbekrachtigings vloefstof erg donker en slecht uitzag, dus wil ik deze eerst eens vernieuwen in de hoop dat het wat verbeterd.
Maar nu kan ik nergens vinden welke vloeistof erin moet/mag.. Ik weet wel dat in mijn vorige Tipo, Atf erin mocht of moest. Kn ik de olie dus gewoon verversen met Atf??

Een leiding onderaan losmaken en af tappen en dan nieuwe erin, dat is mij bekend. Maar mag atf?
En als dit niet verbeterd, zit ik dan goed als ik de stelling hanteer dat het het net niet sterk genoeg is dan en eventueel de pomp vervangen moet worden??

Alvast bedankt voor jullie moeite, ik hoor het graag.

Geplaatst door

Markiesje (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is idd ATF olie.
Zwaar sturen kan meerdere oorzaken hebben,denk aan je stuurhuis,fuseekogels,stuurkogels enslecht uitgelijnd.
Als de pomp of stuurhuis lawaai maakt tijdens het insturen of op het einde van de stuuruitslag zal of de pomp of het stuurhuis slecht/defect zijn.

thei11316 0

13 jaar

Aan het stuur gedeelte zal verder niets mankeren, komt net terug van de Dealer waar diverse zaken vervangen ziijn ook aan het stuur gedeelte.
Ik heb de auto pas en er zal voorheen alleen minimaal onderhoud aan gedaan zijn denk ik want men heeft de abs ook eruit gehaald vanwege een defect neem ik aan. Dus een erg zuinige voorige eigennaar geweeest.

Bedankt voor de moeite. IK ga er atf in doen dan laat ik weten of het verbeterd is.

Markiesje 0

13 jaar

Hoi het is lichtjes verbeterd maar stuur gaat niet geheel terug naar de middenstand, haalt het gewoon niet. Waar ik nu last van eb is dat de auto vanaf 70/80 km/u op een rechte weg een beetje erg nerveus is en soms doet waar hij zin in heeft. Dit is gewoon om dat hij zelf niet naar de middenstand terug gaat, en je dus zelf de middan positie moet proberen aan te houden, en dit gaat niet.
De wagen slingert dus lijkt het en je moet vaak corrigeren waardoor hij niet koers vast is.

Ik heb de garage al aangegeven dat ik denk dat hij niet goed is uitgelijnd en dit was wel de opdracht maar moet er nog antwoord op krijgen.

Iemand anders nog een idee wat er aan de hand is?

Markiesje 0

13 jaar

Wellicht een zwaardraaiende veerpootlager waardoor het stuur niet helemaal in de rechtuitstand terug komt. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Nou het stuur komt na het rondom uitlijnen nog steeds niet geheel terug in de middenstand, maar op de laatste stukje gaat het eigenlijk veels te makkelijk/licht, en toch blijft hij dan daar staan, de dealer meent dat hij te snel of te vroeg al te veel bekrachtigd.

In dat deel waar hij niet geheel terug gaat reageert het stuur gedrag van de auto wel onmiddelijk, hij is dan ook erg nerveus op de weg met het proberen rechtdoor te rijden. Klinkt iemand dit nog bekend in de oren??

Markiesje 0

13 jaar

IK moet eerlijk zeggen ik zie het verband niet echt tussen de veerpootlagers en het middenstan van het stuur. KUn je het mij een sproberen uit te leggen aub??

Vriendelijke Groet Markiesje

Markiesje 0

13 jaar

Er is een oplossing voor de vloeistof waarover het topic eigenlijk gaat. Dit is dus opgelost.
De nieuwe vraag over het stuur stel ik in een nieuw topic, voor de duidelijkheid.

Dit is dus opgelost wat mij betreft. Bedankt.

Markiesje 0

13 jaar

De besturing moet weerstandloos van links naar rechts kunnen draaien.. Zo'n lager kan door roest schoksgewijs draaien en dat is aan de veer bij het wiel te voelen. Die uitlijner had aan jouw uitleg genoeg moeten hebben. Dat niet in de rechtuitstand terug keren doet de auto naar beide kanten. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.