Beste mensen,
Ik zit met het probleem dat de temperatuurmeter vrij snel oploopt tot in het rood tijdens het rijden, dit gebeurt al bij ritjes van ongeveer 5 a 10 minuten, de motor is dan ook echt super heet onder de kap.
maar als ik op de snelweg rijdt blijft de temperatuur wel normaal totdat ik weer binnen de bebouwde kom ben dan stijgt ie weer.
nu heb ik al het een en ander opgezocht op het forum, ik heb de fan ge by-passed zodat deze continu aanstaat maar als ik dan ga rijden blijft nog steeds de temperatuur oplopen,
ik heb de leidingen gechecked bij het stationair draaien en ook deze worden warm zowel de aanvoer leiding als de terugvoerleiding en ook de radiateur wordt warm, dus volgens mij laat de thermostaat wel koelwater door.
het koelwater niveau is net iets boven minimum en tijdens het draaien van de motor daalt ie hier iets onder.
de waterpomp is begin vorig jaar nog vervangen.
en volgens mij is de kleppendekselpakking lek als gevolg van het te heet worden van de motor.
maar wat zou nu het voornaamste probleem zijn van het te warm worden van de motor.
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou eerst eens controleren of de temperatuur daadwerkelijk zo hoog oploopt..
Kan ff jou probleem niet plaatsen..na een aantal minuten staat de meter al in het rood en eenmaal op de snelweg zakt hij weer naar normale waarden..
Zou in elk geval niet te veel ermee rijden tot dat je zeker weet wat het probleem is,je kunt je binnen no-time je koppakking omzeep helpen etc..
Gr Stefan
waarschijnlijk gaat je thermostaat niet helemaal open,zodat de koelvloeistof te heet wordt
15 jaar
Ik heb dit probleem ook gehad.
Kleine stukjes, temperatuur veel te hoog en grote stukken op snelweg, normale temperatuur. Dit komt omdat dan door de rijsnelheid de motor door de wind wordt gekoeld.
Uiteindelijk was het bij mij een kapotte koppakking die veroorzaakt wordt door een oververhitte motor, die weer veroorzaakt was door een lekke kachelradiateur.
Je zegt dat je koelwater op peil is, maar het kan net zo goed zijn dat er ergens een enorme luchtbel zit en het lijkt dan alsof het peil goed is, maar dan heb je geen koeling omdat er verder geen circulatie is..
Tot slot moet je eens kijken of er uit de uitlaat witte rook komt, dan is je koppakking er zeker aan.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar