Hoe kan ik het beste mijn distributie spannen zonder speciaal gereedschap? Is er een foefje voor..?
mvg j jacobs
Geplaatst door jrjacobs (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
[quote=jrjacobs]Hoe kan ik het beste mijn distributie spannen zonder speciaal gereedschap? Is er een foefje voor..?
mvg j jacobs[/quote]
Door een beetje creatief te zijn en zelf iets te maken ?
[url=http://img46.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img46.imageshack.us/img46/817/222...[/img][/url]
Gr Stefan
Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden
Die kan je perfect spannen zonder speciaal gereedschap als je enig gevoel en ervaring hebt, vervang ook het de spanrol als het toch los is.
jrjacobs (0), 14 jaar geleden
Dat gevoel wil ik juist zien te krijgen..maar ja ..wat is de juiste spanning? Misschien dat je snaar een kwart slag nog kan draaien na het spannen?
Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden
De riem mag in ieder geval niet te vast liggen. Je hebt gelukkig een motor die niet kapot gaat als de riem toch een keer zou knappen ;)
Frank3158 (0), 14 jaar geleden
[quote=jrjacobs]wat is de juiste spanning? Misschien dat je snaar een kwart slag nog kan draaien na het spannen?[/quote]
Zo wordt het idd aanbevolen indien geen gebruik gemaakt wordt van spangereedschap.
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=jrjacobs]Dat gevoel wil ik juist zien te krijgen..maar ja ..wat is de juiste spanning? Misschien dat je snaar een kwart slag nog kan draaien na het spannen?[/quote]
Dat gevoel krijg je door door ervaring, is eigenlijk niet goed uit te leggen.
Een riem die te strak of te los staat beschadigd en verkort aanzienlijk de levensduur.....
De riem een halveslag draaien tussen duim en wijsvinger in het midden van de langste kant, dan zit je aardig in de buurt.
Daarna de motor twee slagen ronddraaien en nogmaals de spanning controleren en zo nodig corrigeren.
Gr. paul