close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat DUCATO KAMPEERWAGEN: Trillende remmen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 814.43 S, Motorinhoud (cc): 2800, Vermogen (kw): 94

Trillende remmen na 2x vervangen van voorremschijven en blokken is klacht weer terug.
Remdelen gemonteerd van Brembo.
Na vervangen van schijven en blokken knapt het wel op maar is het trillen niet 100% weg. Ik verwachte een of twee kromme schijven aan te treffen dus vernieuwen.
Nu na de 2e keer hetzelfde vervangen te hebben was het direct na montage weer een stuk beter (lees acceptabel) maar nu na 4000 km is de klacht weer terug of dat er niets vervangen is.
Wie heeft iets dergelijks eerder meegemaakt en kan mij verlossen van de klacht?

Geplaatst door

Jadiviro (0)
badge

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Draagarmen gecheckt? achterste rubbers van draagarmen krijgen nogal speling.

jhl 0
badge

8 jaar

Heel belangrijk bij het vernieuwen van remschijven ( en blokken) is er voor te zorgen dat de naaf waar de schijf tegen komt geheel van roest moet worden ontdaan . ( Blank schuren )
Wat ook goed is voor de warmtegeleiding van schijven is om wat remblok-vet op het contact vlak van de naafflens te doen en de schijven te monteren. Let er op dat dit maar een heel dun laagje mag zijn.
Monteren van wielbouten in juiste volgorde met juiste aanhaalmoment is een must.
Rem de nieuwe onderdelen langzaam in en niet meteen met geweld zodat het draagvlak van blokken na 100 km maximaal zal worden.
Belangrijk ook is om te controleren of de remmen goed vrij lopen na een ritje en dan is succes verzekerd.

Als men naar spanje of frankrijk gaat remmen ze vaak af met de remmen ipv met de versnellingsbak.
De schijven en blokken worden dan bloedheet ( rood/blauw) met als gevolg krom trekken.
Dit al heeel vaak bij de hand gehad met zowel nieuwe als wat oudere campers.
Juiste merk schijven wil ook nog wel is helpen. Delphi heeft zoiezo de naam van harde blokken met dit als gevolg

HansvdH 0
badge

6 jaar

De oplossing is om de remschijven af te draaien terwijl ze gemonteerd zitten aan de camper. Indien bijv. de naaf krom is word dit ook opgeheven. Ons bedrijf heeft zo´n apperaat en doen naast auto´s ook in campers en zouden dit kunnen uitvoeren zodat dit probleem voorgoed verleden tijd is

riennoot 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.