De uitlaat van mijn Multipla is dichtgevroren (diagnose wegenwacht). De auto start dus niet meer en de accu is nu ook 'dood'. De accu krijg ik wel weer aan de praat met startkabels maar na 3x keer proberen zit er geen enkele beweging meer in (startmotor doet dan ook niets meer).
Wat is de beste manier om de uitlaat te ontdooien? Ik heb het geprobeerd met een föhn maar daar is geen beginnen aan. Graag advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Binnen zetten..of verwarmen met een verfafbrander in plaats van een föhn
en als die ontdooit is een flink stuk rijden,het bevriezen komt omdat je ws alleen kleine stukjes rijdt en zo de condens in de uitlaat blijft
14 jaar
Rene, er is iets misgegaan geloof ik........mijn tekst staat nu op jou plaats
mvg,
Hans.
Het probleem is opgelost! De uitlaat mbv een verfafbrander ontdooid op het laagste punt. Daarna met een jump-starter de accu weer aangeslingerd en een flink stuk gereden. De accu is wel behoorlijk leeg dus die ligt nu aan de acculader. Iedereen ontzettend bedankt voor de adviezen!
14 jaar
mooi zo..bedankt voor de feedback.
Babs boor op de laagste plaatsen in de dempers een watergaatje 2.5 mm is groot genoeg en APK geoorloofd . De term bevroren uitlaat gaat nu op mijn harde schijf. Succes Jan.
Jan, volgens mij zit er op het laagste punt al een watergaatje. Nadat ik een flink stuk had gereden drupte het daar een tijdje. Vreemd dat de uitlaat daar dan toch bevroren was. Maar goed, hij rijdt weer!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Multipla of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar