De vloerbedekking bij de passagiersstoel (rechtsvoor) wordt enorm nat. Ik zocht naar de oorsprong van al dat vocht maar kon niets vinden. Bij een garage heb ik gehoord dat er een afvoer van de verwarming in zit die soms verstopt raakt, met nattigheid op de vloer als gevolg. Weet iemand waar de afvoer zit? En zo ja, hoe die bereikt kan worden, zodat ik de verstopping kan opheffen?
Alvast dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
die afvoer zit onder je parafan (onder het plastic waar je ruitenwissers zitten)
controleer je wel even voor de zekerheid dat het idd regenwater is en geen koelvloeistof is wat er binnen terechtkomt?... voordat je de parafan uit elkaar schroeft.
succes.
Dank je wel Marcel!
Het 'water' is helder en ruikt helemaal niet naar koelvloeistof. Na mijn recente ervaringen met een zware koppakking-lekkage (met een andere auto, hoor), durf ik te stellen dat ik op 20 meter afstand al kan ruiken of er koelvloeistof in de buurt is! :-))) Nog iets: heb ik speciale gereedschap nodig voor deze klus?
Groetjes
13 jaar
durf ik je niet met zekerheid te zeggen,.. maar ga er maar vanuit dat je met wat simpele steek/ringsleutels een heel eind komt samen met wat schroevendraaiers.
succes.
Nogmaals dank, ik zal hier melden of het inderdaad opgelost is.
Hartelijke groet
13 jaar
Gisteren toch maar met de auto naar Fiat gegaan, het werd mij sterk afgeraden om zelf te gaan klussen, i.v.m. garantiebehoud. De monteur heeft geconstateerd dat de 'paravent' (de rubberen rand aan de onderkant van de voorruit) zeer vervormd was. Deze paravent dient stevig tegen de ruit aan te zitten, maar nu kon het water zo in de pollenfilter binnenlopen. Hij heeft gezien dat het water van de onderkant van het dashboard op de tapijt druppelde. Om er zeker van te zijn dat dit de enige oorzaak van de lekkage is, heeft hij de paravent voorlopig met tape aan de ruit vast geplakt en moet ik tot maandag kijken of er nog extra vocht naar binnen loopt. Slechtste scenario is dus: een klik rand aan de onderkant van de ruit is beschadigd, waardoor de paravent niet strak tegen de ruit blijft zitten. In dit geval zal de ruit vervangen moeten worden en een nieuwe paravent nodig zijn. Beste scenario: klikrand aan de ruit is o.k. en zal alleen de paravent vervangen worden. Klinkt dit aannemelijk?
Hartelijke groet
(wordt vervolgd...)
13 jaar
als ik het verhaal zo hoor...ja klinkt aannemelijk , zou wel graag willen weten waardoor die vreemde vervorming in die sluitrand terecht is gekomen. is er toevallig ooit eens een nieuw raam ingekomen ivm een barst of zo?...
niet om een vingertje te wijzen maar firma's zoals carglass geven levenslange garantie op hun knip en plakwerk
Marcel.
Ik weet het niet Marcel, deze auto heb ik in december gekocht. Ik had ook al zoiets gedacht... en geprobeerd de vorige gebruiker daarover te spreken, maar zij wou niets over de auto kwijt, bedrijfs policy... Vandaag in ieder geval de tape weer aangebracht, die was los gegaan. Binnen heb ik wederom een paar litertjes verwijderd en kranten onder de mat gelegd. Wordt vervolgd, dank voor jouw meningen! Groetjes
13 jaar
Het probleem van de vochtigheid is, neem ik aan, opgelost door de verkoper. Bij de Fiat dealer waar ik een offerte had laten opmaken, heeft de monteur gezien dat de hele paravane los van de ruit was gekomen. Het water kon naar binnen via de spleet tussen paravane en de ruit. Ook de afvoerslang binnen de paravane was verkeerd geplaatst, i.p.v. het vocht naar buiten afvoeren, liet alles direct bij de pollenfilter naar binnen vloeien...Tevens had de Fiat monteur gemerkt dat de airco helemaal niet werkte! Nu is dus de ruit/paravane tot een geheel gekit en is er een nieuwe airco-radiateur aangebracht, de oude was lek. Nu heb ik nog veel vocht in de isolatie onder het tapijt, en weet niet hoe ik dat kan drogen, heeft iemand een suggestie? Groet aan allemaal!
13 jaar
oude kranten doen wonderen...en natuurlijk lekker veel je nu uitstekend werkende airco gebruiken.
marcel.
Gisteren 2x föhn onder de vloerbedekking 1 uur laten blazen. Motor gelijktijdig stationair laten draaien met airco full power. Na een uurtje was de zaak bijna 100% droog. Daarna een regenbui, goed om te testen of alles in orde was met de lekkage. En het was.... O.K. :-) Dank je Marcel voor jouw tips, ik sluit hiermee dit onderwerp.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Croma of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar