Fiat Cinquecento: voedings-relais blijft klikken

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Mijn voedingrelais blijft klikken,deze zit naast de ecu een wit kastje,hierdoor krijg ik mijn auto niet gestart,ik heb al een andere ecu (code-vrij)erop gezet,en meerdere malen de accu losgemaakt om te resetten.Zonder resultaat.

Mocht ik toch een keer geluk hebben en het kast klikt niet en ik doe een poging om te startyen dan kan ik geen gas geven want dan valt hij onmiddelijk uit en het kastje gaat weer klikken.

Als ik hem op dat moment kan starten dan gaat dat moelijk tot bijna niet want daadwerkelijk aanslaan wil hij eigenlijk niet.

Heeft iemand voor een zoekrichting want ik weet het op dit moment niet meer.

groeten Gordon,en alvast bedankt voor het meedenken.

Gordon '75

Geplaatst door Gordon '75 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

thei11316 (0), 12 jaar geleden

Doet hij dat nadat je de code vrije ECU er op gezet hebt of nadat deze een tijdje ingebouwd is geweest?
Meet ook je accu spanning eens tijdens een stertpoging,als die te laag is klappert dat relais ook,dacht dat Fiat het de ontstekingscomputer noemt,meet ook of je BDP sensor werkt de weerstand moet ongeveer 900 ohm zijn en mag bij een sartpoging schommelen.

En waarom die code vrije ECU?

Gordon '75 (0), 12 jaar geleden

Doet het ook met eigen ecu,de code-vrij is een gechipte,dus iets meer vermogen.Ik had vandaag al van anderen ook te horen gekregen dat spanningsverlies een oorzaak kan zijn,maar de bdp sensor nameten is ook een goede optie,en die zal ik zeker even gebruiken.Het probleem is gewoon dat ik een andere nokkenas en gkh erin heb gezet en dit bestaat niet in het cinquecento segment,auto is een project.

Gordon '75 (0), 12 jaar geleden

Er is niemand die me kan helpen????

Gordon '75 (0), 12 jaar geleden

Ik heb het probleem al zelf gevonden,een kabelbreuk in de kabelboom van het blok.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.