daar zijn we weer, na de draagarm te hebben vervangen reed ie weer prima,totdat de temperatuur een paar steeds bijna het rode aantikte...
kachel word niet meer warm en hij lekt koelvloeistof aan de onderkant aan de kant van de v snaar...
is dat de waterpomp? en is dat een moeilijk klus? wat komter allemaal bij kijken? tips? ook voor ontluchten aub?
en de punto is van voren onstabiel qua sturen, zoekend en slingerend zeg maar... stuur na de ene kant zwaarder als na de andere kant... uitlijnen? of weer een hele klus?
mvg richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem, het is de poelie die het meest vooraan zit.
Distributie zul je dus moeten vernieuwen.
Is relatief eenvoudig bij deze auto, en als je een draagarm kunt vervangen kan je deze klus ook wel aan lijkt me.
beide flinke klussen
de eerste zal de volledige distributieriem vervangen moeten worden (als het goed is wordt hij aangedreven door de d-riem)
en de andere zal met uitlijnen kunnen helpen maar ik denk (ben bang) dat het iets anders is
edit: net iets te laat zie ik
oke dank jullie wel voor jullie reacties! niet dat ik er blij van word maar goed haha!
nu hoorde ik vandaag dat het ook misschien de thermostaat kan wezen, daar schijnt ook een pakking tussen te zitten die ook kan lekken... jullie meningen aub? is het de moeite waard om dat 1st te doen? of moet je dan ook de distr. riem eraf halen en opnieuw ontluchten?
mvg richard
16 jaar
thermostaat zit aan de andere kant van het blok...
ik zou eens de bescherkap van de distibutie eraf halen en kijken of je kunt zien waar 't lekt
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar