Fiat Stilo: weinig tot geen vermogen stilo jtd

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 jtd 8v

hallo mensen sinds kort zit ik met het volgende probleem:

auto hield in en had geen vermogen, lmm stekker eraf getrokken en hij liep weer goed. Nu heb ik de lmm vervangen door een pierburg lmm auto reedt goed tot vanmorgen. Auto gestart en weer geen vermogen komt bij volgas niet hoger dan 3000 toeren, stekker losgehaald van lmm en even doorgetrokken nu heel veel rook bij het doortrekken maar wel weer vermogen. Luchtfilter gecheckt deze zat dicht met vuil, nieuwe erin en lmm weer aangesloten. Nu tot 3000 redelijk vermogen maar na 3000 veel vermogen net als vroeger. De topsnelheid van de stilo is ook flink omlaag gegaan zit nu net op 190 km/u eerder 225 km/u.

Bij intercooler is een sis geluid hoorbaar die ook na 3000 toeren erger wordt aan de onderkant van de intercooler geringe olie lekkage, leidingen van intercooler lijken niet lek maar zit wel redelijk olie plekker op. Spruitstuk pakking lichtelijk lek.

Zouden deze problemen voort komen door een lekke spruitstuk pakking? De pakking vervangen kost me veel tijd vandaar de uitstel, pakking is al langere tijd lek maar auto heeft altijd goed gereden door de lekke pakking daarom lijkt het me sterk dat het probleem daardoor komt.....

Heb de turbo schoepen nagekeken althans het vacuum gedeelte, het pinnetje op het vacuumpotje op de turbo werkt, als ik de vacuumleiding eraf trek gaat het pinnentje ongeveer 1 cm naar binnen (dacht ik of na buiten het beweegt wel in ieder geval).
Dus het lijkt erop dat de schoepen niet vast zitten.

Het is een 1900 jtd 8v 115 pk standaard. Auto is voorzien van chiptuning ongeveer 5 jaar geleden.

Wie o wie heeft er nog een tip voor me?

hus104

Geplaatst door hus104 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Stilo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Jaggo (0) PRO, 12 jaar geleden

Idd vacuumlekken in het inlaattraject mijnsinziens.
Heb je de wagen al uitgelezen en welke codes zijn er dan aanwezig????????

hus104 (0), 12 jaar geleden

hallo, nee de auto is nog niet uigelezen. Hij geeft ook geen foutmelding op de boardcomputer....

hus104 (0), 12 jaar geleden

vandaag auto laten uitlezen: komt ie dan:
P0404 EGR (deze is afgedopt)
P0704 Signaal koppeling (intermitterend signaal ongeldig)
P0235 Turbodruk (intermitterend signaal ongeldig)
P0380 Relais plaat, thermostarter of ECU voorverw. (Intermitterend K.S. naar +Vbatt.)
P0101 Debietmeter (Intermitterend K.S. naar +Vbatt./5v)
P0110 Sensor luchttemperatuur (Intermitterend K.S. naar +Vbatt.)
P0236 Overboost klep (Intermitterend K.S. naar massa / O.C.)

Dus ja al met al een leuke lijst. Ook was volgens de monteur de warmtewisselaar lek, deze loopt van de egr naar de uitlaatspruitstuk.

hus104 (0), 12 jaar geleden

morgen komt de magneetschakelaar binnen, deze heb ik besteld. Zet hem er morgen gelijk in hopen dat het wat brengt.....

hus104 (0), 12 jaar geleden

helaas bracht de magneetschakelaar niks......ik ga binnenkort even de lekker bij de spruitstuk en de warmtewisselaar eens maken kijk daarna wel weer verder.... bedankt

hus104 (0), 12 jaar geleden

ondertussen nog niks gedaan aan de auto, hij begint steeds beroerder te lopen als ik doortrek tot 3000 toeren gaat de auto in noodloop en gaat de auto dus echt bijna niet vooruit. Als ie in noodloop is dan gaat de max toeren maar tot 3300 ongeveer na de auto poosje uitgezegt te hebben en opnieuw te starten en rijden gaat t motor lampje uit en trek ie wel weer tot ik weer boven de 3000 toeren kom denk dat alles te maken heeft met de lekke spruitstuk pakking en lekke warmtewisselaar......ik hou ons op de hoogte als ik meer heb gedaan aan de auto en dat ie weer trekt als een beest............

hus104 (0), 12 jaar geleden

Hallo, na lang wachten heb ik even wat tijd in de auto gestoken. Spruitstuk eraf gehaald deze was behoorlijk krom hier is 2 mm aan afgedraaid om hem weer vlak te krijgen. Nieuwe pakking ertussen aangedraaid, leidingen van de turbo schoongemaakt, luchtfilterhuis en intercooler ook. Intercooler beleek wat lekkage te hebben hier kon ik in het weekend geen nieuwe voor krijgen heb het even tijdelijk met industie kit dichtgekit en laten drogen, na het drogen was het lucht dicht maar denk niet dat het lang houdt. Gasklep gelijk maar even schoongemaakt. Alles weer gemonteerd en toe nu toe alle problemen opgelost de auto trekt weer geen storingen en loopt ook weer ongeveer 215 km/u op de teller. Heeft wat tijd ingezeten maar het lijkt erop dat alle problemen opgelost zijn. bedankt allen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.