ik ben bezig een fiat ducato 2500 diesel 1993 met vlamstart. De werking was tot een paar maanden geleden totaal onbekend. Ondertussen is de gloeiboegie vervangen, maar de werking ervan roept nog enkele vragen op:
1 - de gloeibougie moet op een of ander manier brandstof toegevoegd krijgen, en van zover ik dat kan volgen komt dat van een mechanische mazoutpomp op de motor gemonteerd. Nu kan die pas mazout beginnen inspuiten nadat de motor is beginnen draaien en kan zo toch de vlamstart niet werken, het is toch de bedoeling dat het voorgloeisysteem toch eerst de inlaat voorverwarmt?
2- het relais van de gloeibougie blijft kleven, maw is ingebrand.nu wil ik van gans dat gedoe af en vervangen door een zelfbouw elektronische sturing met arduino en igtb's. het enige probleem die daarbij opduikt is dat ik niet weet waar de sensor zit die de vlamstart moet inschakelen bij een koude temperatuur. de ene website zegt dat die sensor in de "sturingsdoos" zit boven de accu, een andere spreekt dan van dat de temperatuursensor gebruikt wordt van de watertemperatuurmeter.
hoe zit dat nu?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ondertussen gevonden op het AMTforum
https://www.amt.nl/2739/geen-gloeibougie...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
8 maanden