Beste, bij deze moet de koppelingpedaal zeer hard ingeduwd worden, om te schakelen, ik denk zelf bij deze dat alles vervangen moet worden koppeling, drukgroep, druklager, zou dat kunnen?? koppelingskabel is al een X vervangen omdat die gesprongen was. auto heeft 160 000 KM maar mijn vraag is nu eigenlijk is mijn diagnose goed en hoe komt dat eigenlijk dat je de pedaal heel hard moet indrukken??? versleten drukgroep ingelopen drukgroep?? mvg
Geplaatst door ERwin_jah (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Brava? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
dat komt omdat de diafragma veer geheel bol komt testaan als de plaat dunner wordt.
plus dat de boel droog wordt.
groetjes jan.
ERwin_jah (0) PRO, 14 jaar geleden
dus het beste is gewoon alles vervangen, en dan is het ook alemaal opgelost??? greetz
ERwin_jah (0) PRO, 14 jaar geleden
oh enig idee wat dat kost zo een setje? greetz
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
nee dat durf ik niet tezeggen maar kijk effe op h-base.
groetjes jan.
ERwin_jah (0) PRO, 14 jaar geleden
ma je denkt wel dat probleem daar mee opgelost is hé?
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
ja meestal wel.
groetjes jan.
Gertjanstuif (0) PRO, 14 jaar geleden
kijk bij demontage van de bak ook even goed naar koppelingsvork waar je kabel aan vast zit, deze slijten nog wel eens waardoor de druklager zwaar over de as heen zal glijden.
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
het is trouwens altijd goed om de boel na montage goed tecontroleren op gebreken en niet domweg te vervangen zoder verder tekijken.
groetjes jan.