Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste de trekhaak verlichting kan aan sluiten van een windstar 2001.
De knipperlichten haal ik van voor af .
Mijn grootste probleem / vraag is waar ik het remlicht signaal vandaan kan halen .
Heb namelijk op de remlichtschakelaar 2 x constante plus ongeacht of het rempedaal bediend word of niet ,
dit heb ik ook bij de achterlichten en het derde remlicht .
Bij de verlichting heb ik het zelfde probleem maar die kan ik eventueel constant aansluiten , maar dat gaat bij de remlichten niet natuurlijk .
Graag zie ik een oplossing tegemoet .
Groeten John Blom
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij maak je een "meetfout" met je multimeter. Electrische stromen met zeer gering vermogen kunnen omwegen maken via massa en andere verbruikers en weerstanden en door deze beinvloed worden. Probeer eens te testen met een ouderwets 12V lampje, 5 watt of zoiets, tussen remlichtschakelaar en massa. Deze lamp is veel minder gevoelig voor een kleine lekstroom, vermits je dan een belasting hebt. Als dit wel lukt, zou ik de remlichten gewoon hierop aansluiten. Kortom, je multimeter is zo gevoelig dat hij dingen meet die hij eigenlijk niet zou mogen zeggen.
Sukses en hou ons op de hoogte.
P.S.: Controleer ook of de achterlichten een goede massa-aansluiting hebben, dit zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van de lekstroom die ik vermoed. De eerder genoemde test met dat lampje kan je ook toepassen voor de aansluiting van de verlichting, want met een verllichting die constant blijft branden zou ik als klant niet gelukkig zijn.
15 jaar
heb jij wel de goeie remlichtschakelaar ??zitten er geen 2 op??zit er op deze geen cruise control zodat je verkeerde remlichtschakelaar pakt
15 jaar
Probleem opgelost , als bijvoorbeeld het remlicht bediend word dan word 1 draad een massadraad .
Hier kun je een relais op aansluiten door 2 constante plussen aan te sluiten op het relais en hem dan massa geschakeld te maken zo krijg je een plus signaal voor het remlicht van een europese aanhanger .
Dit heb ik ook gedaan met het achterlicht , r.a.w. links en rechts .
Het is wel wat werk maar het werkt wel goed zo , geen problemen met kortsluiting door de wisselende + en -
in de bedrading van de ford .
Dus nooit zomaar er bijprikken
niet slecht[quote=BSO auto en bandenservice]Probleem opgelost , als bijvoorbeeld het remlicht bediend word dan word 1 draad een massadraad .
Hier kun je een relais op aansluiten door 2 constante plussen aan te sluiten op het relais en hem dan massa geschakeld te maken zo krijg je een plus signaal voor het remlicht van een europese aanhanger .
Dit heb ik ook gedaan met het achterlicht , r.a.w. links en rechts .
Het is wel wat werk maar het werkt wel goed zo , geen problemen met kortsluiting door de wisselende + en -
in de bedrading van de ford .
Dus nooit zomaar er bijprikken[/quote]
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Windstar of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar