Hallo,
Wij hebben de motorblok moeten vervangen van onze ford explorer. Nu bij het starten geeft hij een bokkend geluid en start niet door starten durven we niet het zit tussen de motor en de automaatbak vermoeden we. waar de startmotor aanzit.Wie kan ons er raad ingeven??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koppelomvormer wel goed gemonteerd???
de koppelomvormer is met kleine ratel vast gezet wegens ruimte gebrek ,2 moeren blijven stroef door ratellen.
12 jaar
OMG.... DE motor is eruit gehaald, maar is eerst de bak er ook achter weg gehaald? of in elk geval de koppelomvormer los gehaald van de motor en daarna de motor eruitgehaals zodat de koppelomvormer in de bak bleef zitten?
en is de zaak weer terug gezet, met de koppelomvormer GOED in de bak? want anders heb je de uitsparingen achter op de koppelomvormer (op de as dus ) niet goed zitten, en dan druk je die (zeker bij een Ford!!) door de pomp heen in de bak..... normaal gesproken kun je gewoon met sleutel 15, 14 of 13 de moeren weer aandraaien, net zolang tot 1 vast zit, en dan met een grote schroevendraaier of een bandenlichter de starterkrans verdraaien tot je bij de volgende kunt.....
Soms kun je de startmotor verkeerd zetten, maar een niet goed vastzittende koppelomvormer... dat doet mij ernstige dingen vermoeden.... als de koppelomvormer scheef zit, of niet goed inde bak, dan krijg je rare geluiden bij het starten... dat klopt....
De koppelomvormer is aan de automaatbak blijven zitten toen de motor is verwisseld los van de motor. Motor was gescheiden bij startmotorkrans. We halen de startmotor nu weer los en ook de moeren, gaan het opnieuw proberen vast te zetten vanaf de voorkant met verleng stukken zodat er meer kracht kan worden gezet op de moeren. Laat weer van me horen.
12 jaar
de moeren moeten gewoon vastgezet worden met een ring/steeksleutel, en dat is ff een tijdrovend karweitje.. je draait gewoon eerst 1 vast waar je goed bij kunt, dan verdraai je de starterkrans door die met een schroevendraaier tandje voor tandje door de compressie heen te drukken en dan draai je de volgende vast..... als je ze allemaal gehad hebt, trek je ze allemaal na, zodat je zeker weet dat ze goed vastzitten.....
alles zit vast nu en er weer onder. helaas slaat de motor nog niet aan het is net of die een terug slag krijgt bij het starten.
12 jaar
Bougiekabels op juiste volgorde aangesloten?
Wel vonk? brandstoftoevoer goed?
Ja we dachten zelf aan de onstekingsmodule die op de motor vast zit daar zitten tandwieltjes aan en wegens andere aansluiting van stekkertje is die van de oude motor op de nieuwe gegaan. die zijn ze nu aan het bekijken hopelijk is dat het :)
12 jaar
Wil je even laten weten dat hij het weer doet en loopt. Moet alleen nog ff aan de computer voor de betere afstelling.
En elk geval bedankt voor alle steun en informatie.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Explorer of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar