hallo,
mijn F150 had een kapotte dynamo.
het ding is gereviseerd, maar vrij vlot daarna liep hij niet meer op 8 cilinders.
er zitten al nieuwe bougies in, als ik een stekker van een bobine lostrek merk ik bij een aantal geen verschil.
wanneer ik de bobine met een bougie erin aan de massa leg heb ik wel vonk.
het is net of hij de vonk doodslaat wanneer er compressie is.
we hebben al onderling bobines uitgewisseld, maar dat maakt geen verschil.
als ik de stekker van de krukassensor lostrek is er ook geen verschil, kan die er iets mee te maken hebben?
Geplaatst door edjefel , lid sinds 17 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA F150 of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
13 Reacties
Mercury PRO, 11 jaar geleden
Uitgelezen? Geen motormanagement lampje aan? juiste type bougies? LPG? of alleen benzine auto?
gr
Peco Power
edjefel, 11 jaar geleden
hij is uitgelezen, we hebben zelf een wds systeem, motormanagement brandt wel, maar op gas doen ze dat altijd.
goede bougies, volgens specificatie, loopt op beide brandstoffen niet goed.
Mercury PRO, 11 jaar geleden
En wat zegt die man Aan de vaart daar vlak bij jullie er van? Rob heeft er ook ooit 1 gehad met zo'n probleem.
edjefel, 11 jaar geleden
dat is dezelfde
metalux PRO, 11 jaar geleden
Wat vaak bij deze type ford,s(F150,expedition,lincoln navigator) voorkomt is dat cilinder 4 niet meeloopt (dat is de achterste cilinder aan de bijrijderskant)
dat komt vaak omdat de kachelslangen een beetje willen gaan lekken ,en die lekt dan precies in het bougiegat van cilinder 4 waardoor hij niet meeloopt
ik zou dit toch even controleren (ondanks dat het echt een k.tbaan is)
anoniem-1573996169, 11 jaar geleden
krijgt hij geen gas en benzine tegelijk,knijp het gas eens helemaal dicht
edjefel, 11 jaar geleden
hij loopt op 4 cilinders, volgens ontstekingsvolgorde om en om 1 wel, 1 niet, dus halve kracht.
is dit een noodloop?
we hebben zelf een wds diagnose apparaat, maar deze geeft geen storing op de bobines aan, wel krijg ik een melding van problemen met de lamba sondes, maar deze schakelen toch geen cilinders uit wanneer ze kapot zijn.
Jaggo PRO, 11 jaar geleden
En heb je geen kabelset voor op de bougiekabels te klemmen behorende bij de WDS?
Kun je zo inpluggen op de tester en klemmen om de bougiekabels en dan meten.
Zat er origineel bij destijds, tm 8 cilinders.
En als je op datalogger kijkt dan?
Kun je wat zien in de aangegeven waardes?
Die storing(en) van de lambdasonde(s) komen van het onverbrande mengsel wat er zo de uilaat ingaat.
Hoogstwaarschijnlijk als je vonkprobleem verhopen is dan is de Lambda storing ook passé.
Ik ben benieuwd
Jaggo PRO, 11 jaar geleden
Ik zit es even over jouw probleem na te denken maar je kunt ook meten onder geleide diagnose die je stap voor stap door de diagnose leidt en op het eind kun je je je conclusie trekken wat er stuk is.
Heb je de meetpennen erbij voor geleide diagnose?
Een zwarte kabel met een scherp voorstukje en een rode kabel met een scherp voorstukje en een druknop om tijdens de meting door te gaan naar het volgende scherm, soort van enterknopje zeg maar.
edjefel, 11 jaar geleden
ik heb er geen bougiekabelset bij.
dit type motor heeft 8 afzonderlijke bobines, en nee, daar heb ik ook geen kabel voor.
geleide diagnose ga ik binnenkort proberen, hou je op de hoogte.
Jaggo PRO, 11 jaar geleden
Ok, zijn het penbobines of zitten ze naast of op het blok?
Dat is wel te bekijken met datalogger en zeker te vinden met geleide diagnose.
Moet binnenkort nog in Roden zijn en zou wel eens willen kijken
edjefel, 11 jaar geleden
het zijn penbobines
je bent altijd welkom.
Jaggo PRO, 11 jaar geleden
Afspraak in Roden gaat over ivm omstandigheden dus zit er even niet in..........