close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford USA F150 2006: Remschijf nog bruikbaar?

Bouwjaar: 2006

Hier enkele foto's van de remschijven achter:

http://dl.dropbox.com/u/11020819/IMAG113...
http://dl.dropbox.com/u/11020819/IMAG113...
http://dl.dropbox.com/u/11020819/IMAG113...


Zoals je ziet is de remvoering helemaal op en remt dus het draagplaatje van de remblokken. vandaar ook het ijzervijlsel.
De vraag is nu, is de schijf nog bruikbaar voor zover je dat kan zien?

Dus, kan ik gewoon nieuwe blokken monteren, en dan slijt het wel weer in, of zal ik hem laten afdraaien? Zal de dikte morgen even opmeten, ik las op internet dat de minimale dikte 1.14in (28.95mm) moest zijn, maar dat lijkt me nog wel heel erg dik.

Geplaatst door

farris (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je het goed wilt doen dan compleet vervangen die schijf. De andere kant ook. Zo nieuwe blokken opzetten heeft geen zin. Bij afdraaien v/d schijf wordt deze een stuk dunner met dikke kans dat straks de warmte niet voldoende afgevoerd kan/zal worden. Want ook daarom is de dikte van een schijf belangrijk. Op remmen nooit bezuinigen.

moderator 0
badge

13 jaar

Dat klopt. Maar, nieuwe schijven kosten 160 euro en afdraaien misschien 30-40. Als de schijf nog dik genoeg is, is het niet zo'n ramp toch? Ik deel je mening dat er op remmen niet bezuinigd moet worden, maar het is zonde om schijven weg te gooien als er misschien nog 30.000km mee te rijden is. Tenzij het niet kan natuurlijk.

farris 0

13 jaar

Deze geventileerde schijf zal, denk ik, niet meer te redden zijn. Na het slijpen bepaalt de dunste kant of er nog voldoende materiaal aanwezig is. Dus je zult het dikteverschil van de twee helften bij de 28,95 mm op moeten tellen om aan de voorschriften te voldoen.

Net gemeten, de dunste helft (dus tot aan waar de ventilatie begint) is 0,6mm dik. Totale schijf is 17mm dik. volgens specificatie: Thickness New/Min (mm): 20 -- 19

Voor is de schijf 28mm dik. (Thickness New/Min (mm): 30 -- 29)

Voor schijnt dus precies op het minimum te zitten, maar achter is dus wel 2 mm dunner dan het minimum. Zit dan te twijfelen of afdraaien wel een idee is dan...

farris 0

13 jaar

Naar gelang je zwaarder beladen bent zullen de achterremmen meer werk gaan doen. lastafhankelijke remdrukregeling(begrenzing) Met de minimale dikte van een niet geventileerde schijf achter wordt vrij veel gesmokkeld. Maar als je zonder slijpen al 2m kwijt bent? hoeveel gaat er dan nog af? Maar de achterschijven zijn gelukkig niet zo duur.

Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden is een oud gezegde. En je hebt al wat verdiend, door alle blokken helemaal op te rijden, :D:D

mvg Cor

Ik zal je zeggen, de achterschijven zijn even duur, zo niet duurder ;) Ze zijn dunner dan voor dus waarom ze dan even duur zijn is mij een raadsel. Geventileerd zijn ze trouwens ook, maar dat is standaard bij pick-ups denk ik.

Ik heb nu sport performance schijven op de kop kunnen tikken, dus die komen er morgen onder. Komt de 2700 kilo staal vast sneller tot stilstand ;)

Merci voor de info!

farris 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA F150 of stel zelf een nieuwe vraag.