hallo,
ik heb een ford gekocht voor een tijdje terug,
deze had een waterslag gemaakt dus het blok was gereed voor een revisie beurtje.
nu heb ik de auto weer voor elkaar, zelfs de apk zit er al weer op.
maar nu komt het.
me motor lampje gaat elkekeer branden na een aantal min te hebben gereden (als ik em gereset heb anders blijft het comstant).
als ik de auto uitlees heb ik 3 foutmeldingen
P1506 Idle Air Control Over Speed Error
P1537 Intake Manifold Runner Control Stuck Open
P1538 Intake Manifold Runner Control Stuck Open
de auto blijft ook constand zeer hoog stationair lopen 1800 rpm, als ik dan in de drive zet valt hij terug naar +/- 900 rmp dan loopt ie wel mooi.
heeft iemant een verklaring voor een idee om er achter te komen wat het probleem is?
mvg stefan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beweegbare klep in het inlaatspruitstuk zit vast, of wordt niet aangestuurd of retourmelding veranderd niet.
P1537 - Key on or engine running, then the PCM detected that the IMRC Monitor signal was less than its expected calibrated range at closed throttle - valve stuck open?
P1538 - Key on or engine running, then the PCM detected that the IMRC Monitor signal was less than its expected calibrated range at closed throttle - valve stuck open?
Bron: www.dtcsearch.com
P1506 kan hier het gevolg van zijn. Zoals je zelf al vast stelt is het stationair toerental te hoog.
Ik zou eerst die klep reparerren, controleer dan gelijk of daar geen valse lucht naar binnen gaat.
kleppen zitten aan 2 assen deze kan ik bewegen en valselucht kan bijna niet want de assen gaan in een passen en er zit nog een kering voor dus dat is bijna uitgesloten
kan het zijn dat de 2 imrc stekers moet omwisselen? want de vacuum slangen (voor elke imrc) komen van 1 leiding af.
of zou de regelaar die er voor zit niet goed werken waardoor ze open blijven staan?
probeer dit probeem op te lossen maar moet het van me avond uren hebben dus soms duurt het even een dagje......
Je kunt het volgende controleren:
Als de motor stationair 1800 rpm draait trek dan het stekkertje van de stationair regelaar af en kijk hoeveel toeren je dan krijgt.
Zakt het toerental dan wordt de regelaar aangestuurd door de ecu. Zakt het toerental niet is er waarschijnlijk valse lucht ergens.
ik heb het vanavond even bekeken,
had de motor stationair draaien +/- 1800rmp, haalde de stekker los en er gebeurde niks.....had em er afgehaalt klepje werkt perfect.
nu viel me op dat er aan de onder kant een in/uit gang zit voor dat klepje doormiddel van een slang. deze is afgedopt, weet neit waarom maar je kunt duidelijk zien dat het niet ongineel is. nu is de vraag waar hoort deze op aan gesloten te zitten? miss op de carter ontluchting?
na dat veel mensen uit de buurt hier over dit probleem hebben gebogen......
heb ik maar besloten om de auto naar de ford dealer te brengen....
weet iemant nog een goeie dealer in de buurt van zwolle?
bvd
je hebt mail
gr
Peco Power
Hoe is dit eigenlijk afgelopen?
het duurde effe sorry voor het ongemak....
nou heb het probleem net opgelost maar min of meer verlegt,
ik het de stationair regelaar afgedopt door middel van een metalen plaatje, hierdoor dan de computer dit niet meer regelen en valt ie stationair dus uit.
daarna heb ik met de aanslag schroef die er dus zit voor de aan slag van gasklep het gewenste stationair toeren tal van +/- 900 toeren afgesteld.
hier mee ben ik nog niet klaar dus maar kan teminster wel rijden:D
mvg stefan
900 toeren is veels te hard, 5/600 is meer dan zat voor zo'n blok
het is een v6 he, heb handboek nagekeken staat ook in tussen de 800-1000 toeren dus neem aan dat, dat ook het goeie toeren tal is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA F150 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar