Ford USA F150 1988: Kachel blijft hete lucht blazen

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5,4 tuned

Naast mijn collectie Trans Sports heb ik ook een F150 Lariat uit 88.
De auto rijdt goed alhoewel er op benzine gestart moet worden om backfires bij LPG te voorkomen.
Er is echter storender probleem en dat is op dit ogenblik niet zo een drama maar de verwarming is niet uit te krijgen staat in de cabine niet op zijn heetst maar in het dashboardkastje kun je na 100km wel ee ei bakken zo heet.
Indien de regelaars bedient worden hoor ik wel kleppen omklappen maar voor de temp maakt dit niet uit. Hoe en waar kan ik dit eventueel verhelpen of wordt dit een dashboard uitbouw aktie?

groet Danny

Geplaatst door

dannymdouma (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Danny, je geeft het zelf al aan, dat wordt een middagje op je rug liggen met je hoofd onder het dashbord. In principe blijft ie heet water rondpompen, maar sluit ie de toeblaas (ander woord weet ik er zo niet voor) naar de cabine af. Probeer anders een sort bypas te maken over de kachelradiateurtovoer en afvoer heen onder de kap, met een kraan er tussen, kun je bij stijgende buiten temperaturen toch de cabinetemperatuur wat regelen.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

ik zit te denken uit 1988 hebben die niet onder de motorkap zo'n vacuum kraan tussen je kachelslangen zitten,als je je kachelslangen naloopt onder de motorkap zie je die als ie aanwezig is wel zitten zo niet heb je gewoon slangen zonder dat er iets tussen gekoppeld zit,kijk eens effe. wat die backfire betreft rijd je niet met een te arm mengsel of verkeerd afgestelde bougie's,op gas moet de elektrodenafstand kleiner zijn als wat ze aangeven op benzine.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA F150 of stel zelf een nieuwe vraag.