Ford USA F150 1999: F 150 Motor loopt niet regelmatig, vermogen valt weg

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: v8 5.4 liter

Mijn Ford F150 pickup uit 1999 loopt niet meer goed.
Eerst viel het vermogen wel eens weg als je het gaspedaal goed in trapte.
Nu valt het vermogen al weg door gewoon weg te rijden, het is net of er een cilinder gaat tegen werken. Hij begint te stoten.
Stationeer geeft hij steeds willekeurig een happering een soort of terug val.

De garage heeft 1 pinbobine vervangen maar hij blijft het nog steeds doen, ik ben terug gegaan en ze hebben 1 voor 1 de pinbobines los getrokken en zegt dat de rest van de pinbobines goed zijn omdat elke cilinde reageert op het los trekken van de stekker.

Wat moet ik nu doen?

F150

Geplaatst door F150 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA F150? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je dit probleem ook op benzine of alleen op gas?
Klinkt als een gas-installatie die te arm staat.

F150 (0), 14 jaar geleden

Ja, hij doet het ook op benzine. Mijn eerste reactie was ook dat er iets met het gas was.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Zijn de uitlaten volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot na de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren, vooral de lambda-sensoren.
Eventueel aangevuld met een 4-gas test.

Het gevaar van een vernielde katalysator is niet theoretisch als je doorrijdt met deze storing, ik kom ze met enige regelmaat tegen.
Gevolgen lopen uiteen van niet meer door de eerstvolgende APK-keuring komen, tot aan het smelten en daardoor verstoppen van de katalysator.
Als gevolg van de verstopping zal de motor afslaan en nooit meer aanslaan. Volgens de wet van Murphy gebeurt dat midden in de nacht
in de middle of nowhere. Dat gaat een dure grap worden. Auto afslepen, taxi naar huis plus nog een nieuwe kat en mogelijk ook nog lambdasonde.
Zie ook: http://www.ecb-katalysatoren.nl/wetenswa...
http://www.uitlaatspecialist.nl/MICE/cat...
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16...

F150 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de informatie, ik ga er morgen meteen naar kijken,
U hoort morgen weer van mij.

F150 (0), 14 jaar geleden

Nog even, heeft u ook een tip hoe ik dat het best kan controleren die vacuum slangen?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Kijken, voelen. In twijvelgevallen slang aan 2 kanten los, 1 kant met een vinger dicht houden en blazen.

Of als alternatief met warme draaiende motor, wat remmenreiniger op de testen plaatsen spuiten.
Als het motor-toerental of het geluid anders wordt het je een lek geraakt met de remmen reiniger.
Spuit dan ook wat op de verbinding tussen inlaat spruitstukken en de motorkoppen. Pakking kan lek zijn.

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=oldford]Volgens de wet van Murphy gebeurt dat midden in de nacht
in de middle of nowhere. Dat gaat een dure grap worden. Auto afslepen, taxi naar huis plus nog een nieuwe kat en mogelijk ook nog lambdasonde.
Zie ook: http://www.ecb-katalysatoren.nl/wetenswa...[/quote]
sorry old ford maar dit is echt een onzin verhaal,en je blijft maar doorgaan met die bangmakerij.



gr john

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb er nog meer: http://www.uitlaatspecialist.nl/MICE/cat...
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16...

Ik zal de tekst weer op je verzoek aanpassen.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Oldford

Op een aantal zaken heb je natuurlijk wel een punt... maar,
voor de vaste lezer/bezoeker beginnen uw standaard teksten nogal irritatie op te wekken.
Voor zover dat lukt hou er iets rekening mee.

Gr. paul

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Oldford, je komt regelmatig gesmolten katalysatoren tegen beweer je, zelfs met grote regelmaat lees ik,Ik maar hoogst zelden gelukkig, maar dat is bij dit topic compleet niet aan de orde, dit blok heeft gewoon een probleem met de aansturing van de injectie, ik dacht dat je dat ook wel wist. Bovendien spreek je over een TE ARM mengsel, hoe moet daar dan een katalysator van dicht gaan zitten? Of begrijp ik niks van katalysatoren....
En wat moet iemand met een USA ford met info van Gerrit Speek?
Niet overdrijven....

gr

Peco Power

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Van een te arm mengsel krijg je misfires. Dat betekent onverbrande brandstof in de kat's en als dat daar verbrandt te hoge temperaturen en dus smelten. Voor de schade maakt het niet uit of het mengsel te arm is of te rijk.
Af en toe ben ik zelfs te laat en dan is de kat al gesneuveld. Zoek maar eens op het forum.

Enne, als een collega moderator dit katalysator probleem meldt, zie ik geen commentaren.

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Kijk, daar ga je dus al, deze motoren hebben een probleem met de nokkenassensor, waardoor er wel eens een cilinder niet ingespoten wordt als je pech hebt zelfs meerdere, dat betekent dus gewoon geen brandstof, en dus ook geen misfires. want wat er niet is kun je ook niet ontbranden...... en kan dus ook niet in de kat ontbranden...

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

kat in de zak hahaha

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

ik lees nu nog weer eens alles door, en vraag mij het volgende af.

Zijn de bougies vervangen? en door welk type? de motorcraften (originelen) vallen nogal eens uit elkaar, de nokkenassensoren geven veel problemen
en het gas, wat voor installatie zit er op? Betreft het hier een zwarte Lariat met beige leer en hele dure wielen, en een paar uitlaten als rioolpijpen?
die heeft al eens eerder ellende gehad met de injectie nl, toen liep ie alleen nog op gas.

ik zal er eens een foto van opzoeken

gr

Peco Power

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

deze bedoel ik

F150 (0), 14 jaar geleden

Goedemorgen allemaal, alvast bedankt voor alle informatie.

Voordat ik al deze informatie had gelezen ben ik eerst gaan kijken naar de vacuum slangen. Deze zien er goed uit geen scheuren af slijtage.

Verder ondek ik wel iets anders. Mijn koelvloeistof zit in een kunststof tankje, de vloeistof is creme van kleur en voeld dikker aan dan de koelvloeistof die ik tijden geleden er in heb gedaan.
Verder ontdekte ik ook dat de zelfde kleur ook onder de olie vuldop zit.

Ik weet er wienig van maar dit geeft mij geen goed gevoel.

Wat denken jullie?

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Nou, heb je hem de laatste tijd wel langere afstanden gereden?of alleen korte stukjes?

Je zou de auto kunnen laten controleren op lekkage van het koelsysteem., lijkt er wel op, maar om nou direkt iemand in angst te zetten. eerst checken met co snuffelaar, afpersen, en bougies controleren.

gr

Peco Power

F150 (0), 14 jaar geleden

Hallo Peco,

De laatste tijd stukken gereden van Almere naar amsterdam en weer terug.

De laatste drie punten ga ik naar kijken, bedankt.

F150 (0), 14 jaar geleden

Hallo, daar ben ik weer de auto is naar de garage geweest. Het waren de bougie's.

Allemaal bedankt voor de informatie.

Groeten,


Ton

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Ton

Dank voor je feedback...

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA F150 of stel zelf een nieuwe vraag.