auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: 1.8 benzine Focus uit 1999 (stationwagen)

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1800

Beste lezers,

Ik heb sinds kort een Ford Focus 1.8 benzine (station) uit 1999 met 288.000km op de teller.

De auto heeft nieuwe bougies+bougie kabels en ik heb er nieuwe olie+olie filter laten doen.

Nu viel het mij op dat er lichte witte rook uit de uitlaat komt (bij een warme en koude motor) Wanneer die stationair loopt zie je het nauwelijks en wanneer ik een beetje gas geef dan wat meer. Het is echt een lichte witte walm wat eruit komt. Ik heb al eens een lekke koppakking gehad waarbij ik een complete witte rookgordijn aan het creëren was. Maar dat is nu niet het geval. De auto rijdt verder perfect.. start altijd in 1x.. en de motor draait perfect zonder rare geluiden. Het niveau van de koelvloeistof is niet gedaald en dat geldt ook voor de olie.

Ik ben van plan om de distributieriem+waterpomp en de koppelingsplaten/drukgroep vernieuwen maar ik weet nu niet zeker of dit de moeite waard is ivm dat lichte rook uit de uitlaat.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Misschien toch de koppakking of zijn er andere issues waar ik aan moet denken. Of is het wellicht dat het gewoon zo hoort met een auto wat bijna 300.000 geeft gelopen en gewoon dat lichte witte rool voor lief nemen.

Hoop dat iemand zijn ideeën erop los kan laten of dit eventueel ook heeft meegemaakt.

Alvast bedankt.

Groeten uit Arnhem

(ik heb trouwens al een afspraak gemaakt bij een garage, maar dat duurt nog ruim 2weken, ivm moeilijk vrij krijgen van werk)

Geplaatst door

JvD1985 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De witte rook is waarschijnlijk waterdamp. Als die damp wordt veroorzaakt door b.v. een lekke cilinder kop pakking, moet er verlies van koelvloeistof te constateren zijn. Waarschijnlijker is dat het dampen wordt veroorzaakt doordat het uit;aatsysteem langere tijd onvoldoende warm is geweest. Nu de auto weer intensiever gebruikt gaat worden kan de zaak opdrogen. Het is normaal dat bij koude motor eerst damp geproduceerd wordt. Ik zou het eerst nog maar een poosje aanzien. Als na enige echt lange ritten toch nog witte damp uit de warme uitlaat ontsnapt en het niveau van het expantievat steeds zakt kan er iets mis zijn.

Cor van Jaarsveld

Bedankt Cor! Het koelvloeistofniveau is nog steeds niet gedaald. En heb ook geen witte damp/rook geconstateerd.

Dus je hebt idd gelijk Cor!

JvD1985 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.