Ford FOCUS: Kachel / kat verstopt ,????

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: FXDA, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo

Ik heb 2 problemen met mijn focus

1* mijn aanjager van mijn kachel deed het niet na het monteren van een nieuwe weerstand doen alleen stand 1 en stand 2 het. 3&4 nog steeds dood ????????

2* de focus is vandaag voor de apk geweest viergassen test veeeeel te hoog . De auto hielt al in tijdens het op trekken . Nu zegt de keurmeester dat de kat verstopt zit. Nu is mij de vraag hoe waarschijnlijk is dit daadwerkelijk .

papa010

Geplaatst door papa010 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Heino4267 (225), 6 jaar geleden

Aanjager: dat wijst naar een probleem in de schakelaar (stand 3 en 4) of de bekabeling.

Let op; probeer dat niet te controleren met een gewone spanning-meting, want de kachel wordt meestal duty-cycle gestuurd over de massa (wat wil zeggen dat de massa wordt onderbroken door de "weerstand": hoe hoger de stand 1-2-3-4, hoe langer de massa in wordt geschakeld). In stand 4 (de hoogste) kan je wel meten: de massa is dan permanent ingeschakeld en je zou dan op de aanjagermotor de volle spanning moeten meten.

Daarom denk ik dat de schakelaar defect is.

papa010 (0), 6 jaar geleden

Dank heino, zal daar beginnen met de zoektocht.💪🏻

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Weet je de waardes die gemeten zijn bij de 4-gas test?
Dus Co, Co2, HC, O2 en lambda getal zowel bij stationair als bij verhoogd toerental.

papa010 (0), 6 jaar geleden

Goedemorgen,

De kachel schakelaar uitelkaar gehaald bij stand 3 en 4 was het contact ingesleten . Ligt opgeschuurd en een beetje bij gebogen en werkt weer als vanouds.

Auto is inmiddels apk gekeurt het was een bougiekabel op de 2e cilinder die niet naar behoren werkte. Kabels vervangen en doet het ook weer als vanouds.
Nu blijkt dat die fordjes altijd een hoog CO2 draaien . Motor goed warm gereden en hoppa .

Bedankt heren voor de feedback

Jeroen

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

CO2 kan niet hoog genoeg zijn en je wordt er nooit op afgekeurd tijdens de APK.,
Je zult wel CO bedoelen.

papa010 (0), 6 jaar geleden

Ja die bedoelde ik. Autocorrect staat aan op mijn telefoon .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.