Goedendag,
De kachel van mijn escort 1.8D (zonder turbo) uit 1993 wordt niet warm.
Ik heb de thermostaat al vervangen en dit werkt ook netjes.
Gisteren ook de kachelradiateur losgenomen en doorgespoeld met de tuinslang. Dit gaat heel soepel, zonder veel weerstand. De rest van het circuit ook doorgespoeld, wat allemaal probleemloos gaat.
Na het wederom aansluiten is er weer geen verschil merkbaar.
Zodra de kachelventilator aangeschakeld wordt, is de heengaande leiding naar de kachelradiateur warm en de retourleiding koud. Totaal geen druk op dus.
Alleen bij hoge toeren wordt de kachel iets warm.
Heeft iemand kennis van dit motorblok? Zijn er meerdere circuits oid? De druk van de waterpomp moet toch ergens heen?
Heeft iemand misschien documentatie van dit motorblok?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
retour slang van kachelradiator los maken bij draaiende motor tot er goed water uitstroomt zo word de radiator goed ontlucht want sommige wagens ontluchten slecht,en lucht in kachelradiator geen warmte.
beide radiateur slangen moeten bijna even warm zijn.
gr.
ed
is er wel circulatie in systeem (denk aan waterpomp waar de schoepen van los zijn gelopen)
succes jan
Ik ben nog even aan het prutsen geweest en ik vermoed dat de doorstroming van de kachelradiateur toch niet helemaal lekker is. Heb ém geprobeert te ontkalken, nu verwamt íe al een stuk beter, maar optimaal is het nog niet.
Het is duidelijk te voelen dat de ingaande druk een stuk hoger is als bij de retour leiding
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar