Het gebeurd maar 1 keer 's ochtends, maar als ik wegrijdt en ik kom bij het eerste of tweede stoplicht, dan gebeurd het regelmatig dat (wanneer ik de koppeling indruk) het acculampje gaat branden en de motor uitvalt. Meestal reageer ik snel genoeg, of kom ik net aanrijden, zodat ik de auto al rollende in zijn 2 weer aanslinger.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stekkers vuil of liggen tegen het koppelings pedaal of hevel aan
Zekering kast defect.
Willem
Het gebeurd nog meer, weet inmiddels wel iets meer details: Het uitvallen komt door verlies aan toerental. Als ik de wagen stationair laat draaien swingt hij tussen de 1200 en 700 toeren met uitschieters naar onderen waardoor hij soms bijna over zijn nek gaat.
Bij het eerste stoplicht (alleen als hij koud is) en ik trap de koppeling in, heeft hij geen stationair toerental, gevolg: 0 toeren en dus motor uit. Als oplossing moet ik als ik bij een stoplicht aan kom rijden de koppeling in trappen en gas blijven geven om hem op toeren te houden. Als je dan ook nog moet remmen, wordt het flink lastig.
Het is in ieder geval niet de gaskleppotentiometer, want die heb ik van de week vervangen. Zekeringkast is ook helemaal in orde. Stekers schoongemaakt.
Als iemand ook maar IETS weet, hoor ik het graag!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar