close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: 1.8i clx 16V zetec 105pK - temperatuur en stoten van de moto

Bouwjaar: 1992

Mijn auto heeft het altijd voorspoedig gedaan, maar:
- Mijn temperatuurmeter in het dashbord slaat niet uit. Tevens heb ik nog nooit de ventilator horen en zien draaien. Ook de koelvloeistof is naar mijn id nog nooit rondgepompt. (bij de Ford dealer werd mij vertelt: wanneer de centrale verwarming binnen in de auto werkt, het koelsysteem van de auto ook zijn werk zal doen... is dat inderdaad het geval?) Wat kan ik hieraan doen? Ik heb al de aansluitingen van de meter in het dashbord gecontroleerd en die zijn naar mijn idee niet kapot. Moeten de temperatuursensors worden vervangen?

- Een ander (veel groter) probleem is het toerental van de motor. De motor start altijd prima, maar na ongeveer 10 sec begint de motor te haperen, alsof die maar op 3 cylinders draait. Als ik gas geef en vervolgens weer los laat gaat de motor richting de 500 touren/m en net niet uit, waarna het stationair weer richting de 900 gaat. De motor schudt enorm in zijn ophanging en heeft bijna geel koppel meer, geen trekkracht om vooruit te komen
Ik heb gemerkt dat ik de problemen begon te krijgen nadat ik eens zonder bezine heb gestaan (weet niet of dat er iets mee te maken heeft). Tevens doen de problemen zich voor met vochtig weer, nu de winter weer voor de deur staat ik er telkens last van heb en er dus niet mee rijd.
Reeds heb ik nieuwe bougies aangebracht (Bij het eruit draaien van de oude braken er 2 plots af) en een nieuwe benzine filter geplaatst. De problemen doen zich nog steeds voor.
Heeft iemand een idee wat de problemen zouden kunnen zijn?

En hebben de genoemde problemen misschien iets met elkaar te maken?

Geplaatst door

rkierkels (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Roel, ik zou om te beginnen de thermostaat vervangen, als de temperatuur inderdaad te laag is gaat de motor slecht lopen mede omdat je geen aanwijzing van je temp.meter hebt
en de fan nooit bij komt Gr Bas

bastiaan43 0

19 jaar

Roel,als je de kabel van de sensor aftrekt en tegen de massa houd moet de meter binnen vol uitslaan.Hoe waren de bougies was de kleur van alle hetzelfde?.

sanny 0
badge

19 jaar

Alvast bedank voor jullie reactie,
De kabel heb ik al eens aan massa gehangen: zonder resultaat. (misschien heb ik de verkeerde sensor genomen, dat zal ik nog eens nagaan)
De bougies waren helemaal versleten, alsof ze veel te warm waren geworden en de afstand is ook veel te groot. Nieuwe waren dus zowiezo nodig. Als ik de linker bougie eruit draai (de oude en ook nu de nieuwe)zie ik olie aan de bovenkant van de schroefdraad (niet aan het vonkpunt en ook niet op de cylinder). De andere bougies hebben dat niet (lijkt me ergens iets niet in orde, kan het zijn dat de koppaking lekt?)

groet roel

rkierkels 0

19 jaar

roel je moet die kleine sensor hebben onderkant-voorzijde van het thermostaathuis die twee draden doorverbinden van het stekkertje het liefst met een weerstand van ±270 ohm want als je het stekkertje met een draadje door verbindt, kan de stroom te hoog zijn voor je temp.meter. Die bougie, denk ik dat hij niet dicht is, je kan kijken of het pasvlak niet beschadigd is van het bougiegat. Gr Bas

bastiaan43 0

19 jaar

Ik zal dit eens doormeten en bekijken. Ik zal mijn bevindingen op het forum plaatsen. Gr Roel

rkierkels 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.