Ford Escort: motor loopt uitzich eigen harder statoinaire

Bouwjaar: 1996

ik heb een ford escort clipper 1.8td uit 1996 en die gaat uit zich eigen harder stationaire lopen.dan draaidt zegmaar de motor 1500 toeren en is ie niet terug te halen. ook heeft de motor geen trekkracht hij begint te trekken zegmaar bij 3000toeren en houd er mee op met ongeveer 4200toeren en dat vind ik zo raar. wie kan mij verder helpen

manuel6863

Geplaatst door manuel6863 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ronald-k (0) PRO, 18 jaar geleden

als het goed is zit er een lucas brandstof pomp op..
Met het contact aanzetten moet je bij de pomp een paar seconden iets horen tikken, dit is de inspuitmoment versteller.
Als deze niet tikt kan je hem vervangen.
Een klacht die hiet ook vaak mee gepaart gaat is slecht staren en veel roken..

manuel6863 (0), 18 jaar geleden

ja dat is het juist hij start voor de rest goed enrookt alleen als je hem doortrekt van 3000toeren naar 4200toeren. en is zo een inspuitmoment versteller los te koop en heeft er iemand zo ding 2e hands. alvast bedankt

jhl (0) PRO, 18 jaar geleden

als je twijfelt doe hem dan even bij de dealer binnen, deze kennen dit probleem heel goed.

ronald-k (0) PRO, 18 jaar geleden

kost 140 euro en ik zou hem niet gebruikt kopen..
Denk ook niet dat ie gebruikt te koop is want hij zit in de pomp bevestigd.
In de zijkant van de pomp..
Als ie met het aanzetten van contact niet een paar seconden duidelijk tikt is ie echt stuk hoor..

fordis (0) PRO, 18 jaar geleden

is het veertje niet stuk? naar ik meen zit er bij dit model ook zo n veertje als bij de mondeo ,nl. onder het kabeltje om het stationair toerental te verhogen

Postie (0) PRO, 18 jaar geleden

Kijk eens naar de leiding die vanaf de turbo komt, dit is een flexibele slang die overgaat naar een ijzeren leiding.
Deze geeft de turbodruk door aan de pomp zodat hij meer brandstof kan inspuiten.
Trek de leiding eens van de pomp af, zit met een klemmetje vast, komt hiet brandstof uit dan heb je een probleem.
Dan is er een membraam van je pomp lek.
Dit kan verklaren waarom hij harder gaat lopen en geen vermogen meer heeft.
Suc6

manuel6863 (0), 18 jaar geleden

oke dat is duidelijk dank jullie wel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.