Hoi,
De koppeling van mijn Escort Van '93 met 1.6 diesel LTC motor '89 is stuk.
Om met de koppeling bezig te gaan moet de versnellingsbak van de motor gedemonteerd worden.
Het volgende heb ik al gedaan: startmotor, afdekplaatkoppelingshuis, kmtellerkabel, koppelingskabel, schakelmechanisme heb ik verwijderd. Tevens heb ik de versnellingbaksteunen en de twee bouten boven de versnellingsbak in losstand gezet.
Nu ben ik bij het gedeelte waar ik weinig van begrijp.
De fuseekogels heb ik los gemaakt.
Hierna moet ik de stabilisatorstang en wieldraagarmen verwijderen. WAAROM? Deze onderdelen zitten toch niet in de weg als je de versnellingsbak laat zakken?
Dan moet ik de afdekplaten van de versnellingsbak/motor verwijderen. WAAR ZITTEN DIE?
De volgende stap is de aandrijfassen uit het differentieel trekken. Als ik aan de veerpoot trek komen ze al wat naar buiten. KAN JE DE AANDRIJFASSEN ER GEWOON UITTREKKEN? Of moet je daar meer doen en
loopt de olie er dan niet uit? De aandrijf-assen kunnen toch gewoon in het wielgedeelte blijven zitten?
Dus:
1. Waarom moet de stabilisatorstang en wieldraagarmen verwijderd worden?
2. Waar zitten de afdekplaten van de versnellingsbak/motor?
3. Kan je de aandrijfassen gewoon uit het differentieel trekken of moet daar meer gebeuren?
Als iemand mij wil helpen met deze vragen wordt dat erg gewaardeerd.
De heer A. Technisch
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1.Die hoeven niet verwijderd te worden.
2.Zitten er ook niet.
3.Met een bandenlichter en een beetje geweld,kan je ze er uit krijgen.
bel me maar op 020-3340559
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar