Ford GALAXY: Accu

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AOWA, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 107

Besten,

ik rijd een Ford Galaxy uit 2008. Ik zoek hulp en/of advies voor een tot nog toe onverklaarbaar accuprobleem. Eens in de zoveel tijd is het raak, soms na vier dagen, soms na langere tijd; de accu is volledig leeg. Ik heb al diverse malen de ANWB over de vloer gehad. Ik heb al door drie verschilende instanties (ANWB, eigen garage, Ford dealer) een lekstroommeting laten doen, zonder resultaat. Er zit een gloednieuwe Ford-accu in de auto. De zekeringkast is vernieuwd. Uitlezen lijkt geen foutmeldingen op te leveren. Vanzelfsprekend heb ik al honderd keer gecheckt of alle lampjes uitzijn, opladers uit de sigarettenoplader zijn. Er zijn voor zover ik weet geen speciale zaken voor mobiele telefonie oid ingebouwd. De Forddealer heeft ook de dynamo gecontroleerd. Als de auto bij de Ford Dealer staat starten ze m elke ochtend, rijden er niet mee maar doen m meteen weer uit. Als de auto vier of vijf dagen bij mij voor de deur staat (de afgelopen maand twee keer gebeurd) is de accu weer helemaal leeg. Ik rijd er niet veel mee, woon-werkverkeer gaat per fiets, ik gebruik m voor boodschappen, familiebezoek buiten de stad en onlangs -half oktober voor het laatst- om er mee op en neer naar Noord-Italië te rijden.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, wat we over het hoofd zien, of zelf ervaring met dit mysterie?

Veel veel dank. Maarten

Estragon

Geplaatst door Estragon (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Galaxy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Heino4267 (225), 7 jaar geleden

Ik hoop dat de dealer de dynamo goed heeft gecontroleerd, óók op een kapotte diode.
Als een diode kapot is, trekt de dynamo de accu leeg, zonder dat dit op de reguliere manier te meten is, tenzij je daarop gefocust bent.
Met een Ampèretang om de kabel tussen accu en dynamo om die stroom te meten ben je daar overigens meteen achter ....

Highway (140) PRO, 7 jaar geleden

Lastig probleem, wij hebben zo'n probleem ook gehad met een Ford focus. Daar konden ze toen nog niet het dashboard korter zetten. Ik bedoel als je de auto op slot doet dat dan het dashboard nog lang blijft branden. Zelfs een nieuwe accu gemonteerd ook dat hielp niet. Die jongen was gehandicapt en gebruikte hem dagelijks maar erg korte stukjes. Oplossing nooit gevonden heeft hem ingeruild voor een Honda hybride.

Estragon (0), 7 jaar geleden

@Heino4267 dank voor de suggestie. Ik weet niet of de dealer daarop heeft gecontroleerd. Ik hoop eerlijk gezegd van niet want dan zou dat een oorzaak kunnen zijn en die is tot nog toe niet gevonden. Nog meer interessante suggesties die mogelijkerwijs een oorzaak van dit probleem zouden kunnen zijn?
@Highway Mijn dashboard gaat tamelijk snel -ca 30 seconden of minder na afsluiten- uit, ik vermoed dat het probleem daar niet inzit. Was dat het enige waar jullie toen op uitkwamen of waren er nog andere oorzaken?

Dank alvast.

Highway (140) PRO, 7 jaar geleden

Nee, wij zijn er niet uit gekomen nieuwe accu bij de dealer geweest. Lekstroom gemeten maar konden niets vinden. Gebruik de zoekfunctie eens er is ooit een dergelijk probleem geweest.

Oplossing helaas niet gegeven, maar lees deze eens.
http://www.problemcar.nl/nl/particulier/...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.