Al eerder gevraagd.. Maar kan geen reactie plaatsen.
Start niet. Accu gemeten 12.34 v.
Gestart met startkabel. Weer gemeten, 14.35 v.
Massa kabel aan chassis weerstand gemeten. 0.08 ohm.
Auto weer uitgezet. Nog steeds een dikke 12v. Maar start niet uit zichzelf....
Ik niet meer snappen??????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Accu testen , wordt de accu belast of onbelast gemeten
Als auto niet loopt, onbelast, is ie 12.46v. Loopt de auto 14.31. ( gestart met startkabels.
2 jaar
Accu spanning meten bij niet draaiende motor,blijven meten iemand anders de auto starten, wat doet de accu nu tijdens het starten, hoe ver gaat de spanning terug.
Gaat de startmotor wel draaien als je start? En neemt die de motor mee (gaat die ook rond)?
Is de startblokkering eraf gegaan?
Zet voordat je start eens de interieurverlichting aan en kijk wat die doet tijdens de startpoging, dat geeft vaak al een indicatie of je een accuprobleem hebt of iets anders.
2 jaar
Controlelampjes gaan branden. Starten alleen klik,klik. Dan weer starten, geen controle lampen. Accu gaf 12.3 aan. Polen gereinigd. Zelfs even startkabel van accu - op chassis gezet. Zo dood als een pier.
2 jaar
Als je 14V meet met lopende mo0tor, dan is de dynamo kennelijk okee en de accu hoogstwaarschijnlijk defect, kan geen hoge stroom meer leveren...
Ooit had ik een startmotor die zoveel stroom trok (interne kortsluiting) dat starten nauwelijks meer ging, ondanks goede accu, dat kan dus ook nog , hoewel dat niet vaak voorkomt.
Morgen eerst maar even nieuwe accu halen... 👍
2 jaar
watson11932, het eerste topic is verwijderd om verwarring te voorkomen,
Deze loopt nu gewoon door.
Moderator Problemcar
Accu vernieuwd. Voor nu problemen weg. Bedankt.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar