Al eerder gevraagd.. Maar kan geen reactie plaatsen.
Start niet. Accu gemeten 12.34 v.
Gestart met startkabel. Weer gemeten, 14.35 v.
Massa kabel aan chassis weerstand gemeten. 0.08 ohm.
Auto weer uitgezet. Nog steeds een dikke 12v. Maar start niet uit zichzelf....
Ik niet meer snappen??????
Geplaatst door watson11932 (50) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
bert klein (85) PRO, 2 jaar geleden
Accu testen , wordt de accu belast of onbelast gemeten
bert klein (85) PRO, 2 jaar geleden
Accu spanning meten bij niet draaiende motor,blijven meten iemand anders de auto starten, wat doet de accu nu tijdens het starten, hoe ver gaat de spanning terug.
Heino4267 (225), 2 jaar geleden
Gaat de startmotor wel draaien als je start? En neemt die de motor mee (gaat die ook rond)?
Is de startblokkering eraf gegaan?
Zet voordat je start eens de interieurverlichting aan en kijk wat die doet tijdens de startpoging, dat geeft vaak al een indicatie of je een accuprobleem hebt of iets anders.
Beunhaas (510) PRO, 2 jaar geleden
Als je 14V meet met lopende mo0tor, dan is de dynamo kennelijk okee en de accu hoogstwaarschijnlijk defect, kan geen hoge stroom meer leveren...
Ooit had ik een startmotor die zoveel stroom trok (interne kortsluiting) dat starten nauwelijks meer ging, ondanks goede accu, dat kan dus ook nog , hoewel dat niet vaak voorkomt.
bert klein (85) PRO, 2 jaar geleden
Accu laten testen ,meten is weten
Moderator Problemcar (75) PRO, 2 jaar geleden
watson11932, het eerste topic is verwijderd om verwarring te voorkomen,
Deze loopt nu gewoon door.
Moderator Problemcar
Beste antwoord, geplaatst door watson11932 (50), 2 jaar geleden
Accu vernieuwd. Voor nu problemen weg. Bedankt.