👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo allemaal,
begin dit jaar is de accu vernieuwd en kort daarna de dynamo vervangen voor een orginele nieuwe van ford. In mei ging het accu lampje branden en toen kreeg men een fout melding van low input. Deze is toen geresset en is weg gebleven tot nu. Ik ben naar de Ford garage geweest en daar vertelden ze dat mijn dynamo kapot was. Daarna ben ik naar mijn eigen garage gereden en hebben ze hem ook door gemeten. Hij laadde toen met ongeveer 13,6/ 13,8 V . De stekker bovenop de dynamo is visueel gecontroleerd en goed bevonden. De 2 massakabel zijn schoon geschuurd en ook door gemeten. De kabel die bij de accu zit had een spanning van 0,58 volt en de massa kabel van de startmoter had het dubbele. Als de stroomverbruikers aan gezet worden gaat gelijk het accu lampje branden. Toen men de massakabels schoon gemaakt had duurde het met stroomverbruikers aan ongeveer 10 seconden voordat het acculampje ging branden. Wie weet wat het kan zijn ? Ik vind het zonde van mij geld om weer een nieuwe dynamo te moeten aanschaffen.
met vriendelijke groet ,
Jack
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ford gebruikt het zogenaamde "smart charge" systeem.
Daarbij wordt de dynamo gestuurd door de motor-computer en kan met hogere spanningen dan 13,8 volt bijladen.
Als er een probleem is met de verbinding tussen computer en dynamo valt de dynamo terug op 13,8 volt.
Kan een dynamo probleem zijjn, maar het kan ook een probleem met de bedrading zijn.
Heb hetzelfde probleem gehad.bij de dealer hebben ze de bedrading gerepareerd(breukje)
11 jaar
Als dit begin dit jaar allemaal is vervangen,zou ik garantie claimen en niet zelf of er een andere garage aan laten prutsen.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar