Ik heb twee problemen die mogelijk met elkaar te maken hebben
1) Reed laatst 30 min. in de file (na een rit van 200 km) toen sloeg de motor af na iets te snel wegrijden. Hij wou niet meer starten (ratelend geluid startrelais). Aangeduwd en liep weer
2) Tijden de filerit deed ook de verwarming het niet meer. Het bleef koud hoe hoog ik de temp ook instelde (climatcontrol).
Blijkbaar wordt dus de accu langzaam leeggetrokken tijdnes stationair file rijden (eerste accu). Kan de thermostaat stuk zijn?
Ik hoor het graag.
Toen ik 's avond weer naar huis reed (lange rit) deed de verwarming het weer.
De volgende dag startte hij ook weer zonder problemen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als dit werkelijk nog de eerste accu is dan zou ik hem zeker even laten testen. Beste kans dat de accu aan het overlijden is. Kunnen ze gelijk even de laadstroom meten.
vr.gr. Theo
Dit probleem met plotseling niet meer starten na of tijdens en rit heb ik ook gehad, maar heb dan je geen problemen met je tellers?. Meestal is het zo dat als de accu slecht wordt de tellers bij starten even niets aangeven en dan even vol doorslaan en dan pas goed werken. Ook de AB werkt slechter dus zeg maar dat je korter bij de auto moet gaan staan. Bij vervangen van je accu maar gelijk een tikkie zwaarder er in zetten dat werkt feilloos. Je kunt door een slechte accu allerlei rara storingen krijgen met de sensors. Advies in mijn ogen vervangen en een merk accu plaatsen, niet bezuinigen op een paar tientjes.
Gr Ron.
13 jaar
Ik zag in m'n emails dat ik dit nog niet afgesloten had.
De accu vervangen zag ik niet als oplossing van het probleem omdat na een paar nachten begin januari van onder de min 10 graden Celcius hier in het noorden de auto nog prima startte.
De oorzaak is waarschijnlijk geweest, het gedurende een tijdje stationair draaien van de motor (file) met de voorruitverwarming, achterruitverwarming (regenachtig weer) en de lichten aan. Er werd dus meer stroom gevraagd dan de dynamo leverde bij dat lage toerental waardoor de accu is leeggetrokken.
Het niet heet worden van de verwarming zou te maken gehad kunnen hebben, las ik in andere berichten dat er te weinig koelvloeistof in de radiator zat, dus dat heb ik bijgevuld.
Beide problemen hebben zich niet meer voorgedaan.
Bedankt voor jullie reacties!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar