Hallo allen,
Onlangs heb ik mijn EGR klep dichtgemaakt door een metalen plaatje tussen de klep en de buis waar de uitlaatgassen doorheen komen, te plaatsen. Daarnaast heb ik vernomen dat ik ook het vacuümslangetje moet dichtmaken. Gewoon de slang loshalen en er een schroef of iets dergelijks in plaatsen.
Echter, wanneer ik dit doe mis ik ineens een stuk vermogen in de hogere toeren, zeg maar vanaf 1800 toeren. Het lijkt erop dat de auto dan wel wil, maar gewoon niet kan.
Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen om dit te verhelpen?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schroefje/boutje eruit halen, en slangetje terug zetten. Computer ziet dat je dit gedaan hebt en gaat in noodloop.
En het mooiste is, het is totaal overbodig. Je EGR is afdoende afgesloten door het metalen plaatje.
Als de computer in de noodloop gaat, dan zou hij dat toch moeten laten zien door het knipperende gloeispiraal?
Als het niet nodig is, dan laat ik hem natuurlijk lekker zitten. Ik vind het alleen wel vreemd.
15 jaar
Zou het zo kunnen zijn dat die vacuümslang verkeerd is aangesloten? Dat hij van de EGR klep naar een verkeerde aansluiting loopt? Dat zou wel het e.e.a. kunnen verklaren. Naar welk punt in de auto hoort die slang te lopen?
15 jaar
Als het goed is gaat een TDCi een foutmelding geven zodra de EGR volledig is afgesloten, de slangetjes hoef je niks mee te doen,
als je dan een foutmelding krijgt, moet je je plaatje eruit halen en er een gat van 6mm in boren en weer terug plaatsen, hierdoor
houd je genoeg flow over je EGR zodat hij niet in storing valt, een TDDi kan wel volledig afgesloten worden, dit komt omdat bij een
TDDi alles mechanisch werkt en bij de TDCi er een sensor zit.
15 jaar
Bedankt voor het bericht. Als ik mij niet vergis heeft de TDCi pas problemen vanaf 2003 wanneer je de EGR afsluit.
Ik denk wel dat ik gevonden heb waar het probleem hem inzit. Heel stom: de verkeerde slang afgedopt. Ik moest de bovenste slang op de EGR afdoppen maar ik heb het bij de onderste gedaan. Die onderste slang loopt naar een of andere sensor (o.i.d.) welke vastzit aan de zijkant van de zekeringkast. Die slang heb ik nu wel vervangen omdat er een stukje vanaf gescheurd was. Het is nu vervangen door een stukje brandstofleiding, maar volgens mij werkt dat niet zo goed als een vacuumslang. Ik heb net een klein stukje gereden en de auto voelt toch anders aan.
15 jaar
[quote=DexterXL]dit komt omdat bij een
TDDi alles mechanisch werkt en bij de TDCi er een sensor zit.[/quote]
Dit klopt niet, een tddi heeft ook een positiesensor op de egr klep zitten (waar de draden nog wel eens vanaf breken, maar dit terzijde).
Bij een tddi zit er geen foutdiagnose op de egr flow, alleen maar op de kleppositie, en aangezien je alleen de flow stopt en de stekker en vacuumslang met rust laat gaat dit goed.
ter info,
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar