Hallo,
Wij hebben hier een Focus staan die op 2 cilinders loopt (1 en 4 doen het niet).
De Dis Bobine is al vervangen.
We hebben de signalen gemeten met de scoop bij de bobine en bij de ECU op beide plekken hebben we geen signaal.
Er zijn 2 signaaldraden een zwart/groen en een zwart/oranje draad.
Op de zwart/oranje draad is geen signaal.
Heeft iemand dit al vaker meegemaakt?
ECU stuk?
P.S. Er is nog een probleem met de auto soms wil ie niet starten (er is wel genoeg stroom).
Op het moment dat ie niet wil starten doen de meters in het instrumentenpaneel ook raar die slaan dan uit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat geeft hij met uitlezen aan? Laatst met een 1,6 meegemaakt Ecu defect.
Klopt, komt meer voor, meestal doordat er langere tijd met een kapotte bobine gereden is.
De katalysator sneuvelt ook snel hierna waarbij gezegd moet worden dat de 4-gas meting dan meestal wel goed blijft maar bij motoren met een lambdasensor achter de kat geeft die aan dat de prestatie van de kat minder is en gaat het mil branden.
Nieuwe computer moet met wds/ids ingeleerd worden waarbij alle sleutels aanwezig moeten zijn, indien er nog maar 1 sleutel is (wat vaker voorkomt bij auto's van die leeftijd) MOET een 2e sleutel bijgemaakt en geprogrammeerd worden.
Suc6
inderdaad ook al voorgehad, eerst de bobijn vervangen maar dat verhielp het probleem niet en dan de pcm vervangen en het probleem was opgelost.
Uitslaande wijzers van het instrumentenpaneel bij het starten wijst meetal op een slechte accu.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar