Hallo!
Mijn airbaglampje knippert al zo'n twee weken en ben er ook mee naar de ford-garage geweest. Daar zeiden ze dat het een "klokje" was of de zak. (ondertussen gaf ik nog een paar dingen aan) En het geldbedrag werd maar hoger. Dus ik heb mijn auto vorige week laten testen bij de ANWB (om te kijken wat er nu allemaal mee was) en daar kwamen een aantal dingen uit. Waaronder ook een foutmelding: 4096 P1000. Beschikbaarheidstest niet afgesloten. Volgens diegene die mijn auto keurde had dit dus te maken met de airbag en het was absoluut die zak niet, want dan zou hij wel gesprongen zijn. Nou zou ik graag willen weten wat die code betekent en of iemand dit ook heeft gehad. En wat dit grapje gaat kosten.
Alvast bedankt!
Groet,
lin
Wat zou het dan wel kunnen zijn? Een draadje los? De zak kan het toch niet zijn, anders was hij wel gesprongen,toch?
Groet
18 jaar
P1000 krijg je (bij Ford) na het uitlezen en of wissen van de motor computer.(verder zie Oldford).
Bij Ford knippert het airbag lampje (bij storing)deze geven vaak een knippercode.
Bv 4 keer kort aan , dan een pauze 3 keer kort aan. (dit betekend dan code 43)
Kijk maar eens,en vertel de code.
Oiram
Ok dat zal ik dan vanmiddag doen. Voor mijn gevoel knippert hij om de 2 seconden, maar zal hem even laten lopen en dan bekijken. Bedankt voor de tip en zal het dan vanavond " bekent" maken.
Groet
18 jaar
Zelfs als de airbag zelf (of de bedrading er naar toe) kapot is zal deze normaal gesproken niet springen.
De logica in de veronderstelling "de zak is het niet, want anders was hij wel ontploft" ontgaat mij volledig.
O.K. er zijn gevallen bekend waarin de airbag is afgegaan zonder reden, maar dat is heel zeldzaam.
Meest waarschijnlijke oorzaak is inderdaad een draadje los, of overgangsweerstand in contacten.
Maar het kan natuurlijk ook de airbag zelf of de electronische stuureenheid zijn.
Nou ik heb gekeken naar het lampje of het nog een soort "code" was. Maar het lampje blijft om de 3 seconden knipperen. Heb je daar misschien wat aan?
Groet
18 jaar
Omdat je stuur draait moet je airbag (stuur) flexibel met de airbag computer verbonden zijn door een : "klokje"
De naam van dit onderdeel is meestal clockspring.(Gaan wel stuk)
Ook zijn het soms slechte contacten, vaak onder de stoel (bij auto met gordelspanners)
Maar Ford zegt klokje of airbag.
Airbag gaat haast nooit stuk.
Ik zou dus even bij FORD vragen wat die clockspring kost.
Montage is niet veel werk voor een monteur.
Oiram
Ik had al wel begrepen dat het klokje/clockspring ong. 70 euro gaat kosten.
Zou dat kunnen kloppen?
Bedankt voor je antwoord.
Groet
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
P1000 betekent helemaal niets! maar dan ook niets! Bovendien komt deze uit het motorstuurapparaat en niet uit het airbagstuurapparaat, derhalve heeft deze niets te maken met de airbagproblemen.
Deze code geeft alleen aan dat er een aantal tests voor de motor (voorgeschreven door EOBD-regels) (nog) niet (compleet) uitgevoerd zijn. Na een proefrit met de juiste toerentallen en snelheden zal deze verdwijnen.
ANWB heeft waarschijnlijk verkeerd uitgelezen en weet in ieder geval te weinig om conclusies te kunnen trekken.
18 jaar