Van deze auto wordt de airco compressor NIET aangestuurd.
Vulling is in orde, magneetneetkoppelingg heeft geen speling, zekeringen en relais zijn goed, lage en hoge druk drukschakelaar zijn afgeperst, ecc bediening dashboard is vervangen door de dealer, er worden geen foutcode's getoont in het display wordt 88 aangegeven.
Lagedruk schakelaar door verbonden geeft geen resultaat, rechtstreeks 12 V op de compressor magneetkoppeling werkt evenééns dat de compressor draait en koelt, relais eruit gehaald en door verbonden compressor slaat aan.
Hierbij konstateer ik het volgende, de lage druk blijft op 2,5 bar de hoge druk loopt op tot 23 bar en dan pas slaat 1 ventilator aan ! de druk wordt verlaagd tot 18 bar, de ventilator slaat af en weer aan bij 23 bar. (ventilator wat aan slaat is de rechter voor de auto staat. )
Dit is de tweede drukwaarde van de hoge drukschakelaar die de ventilator aanstuurt als de eerste niet in staat is om de druk te verlagen, maar er is geen aansturing van 1 ventilator tot 18 bar.
De schakelaar is afgeperst vanaf 2 bar tot 30 bar en alle schakel momenten werken
Waar nu nog zoeken er is geen aansturing van de compressor en ventilator
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik weet niet of het bij dit model mogelijk is (denk het wel) maar:
Je zou in de motorcomputer ook eens kunnen kijken of bij parameters "airco actief" staat/blijft staan.
Kom je misschien wat dichter in de buurt van het probleem.
Oiram
Bedankt , ik heb geen toegang tot de ecu, software en kabel heb ik niet.
De auto heb ik vandaag en morgen nog, de klant heeft laten weten er dan mee te stoppen. (no cure no pay)
Ben niet zo,n aircospec. dus die drukken zeggen mij niet zoveel.
Heb hier vorig jaar een Mondeo 2001 (benzine) gehad, had aircospecialist, 3 garages en de dealer
naar gekeken. (airco werkte niet) lastige storing was niet te vinden??
Bleek toen achteraf gewoon heel simpel:
Defecte zekering (kast in auto)
2e rij van onder, 3e zekering van links
Was geen fout opgeslagen.
Zal nu wel niet het geval zijn, maar contr toch even.
Oiram
Bedankt voor de info, deze heb ik zo juist gekontroleerd en zijn niet door geslagen.
Krijg ondertussen een punthoofd ervan, rechts onderaan de stuurkolom zit de interieursensor die ook nagekeken ! ventilatortje draait niet, schoon geblazen draait nog niet geen effect..
pfff, ga nog ff afw8ten/onderzoeken en gooi ik de handdoek in de ring.
Zit er cruisecontrole op deze auto? zo ja, werkt deze? zo nee, kijk eens naar zekering 82 in zekeringskast links boven koppelingspedaal.
Is deze stuk dan EERST de stekkers van de verwarmde ruitensproeiers (links onder afdekking motorkap) losmaken.
Zekering vervangen en eventueel de verwarmde sproeiers vervangen of stekker los laten.
Suc6
Auto heeft idd cruisectr functioneerd, zekering 82 is goed.
Het probleem zal (voorlopig) on opgelost blijven.
Iedereen bedankt voor de input en het mee denken.
Is er nog nieuws over deze topic?
Ik had graag een oplossing willen vermelden, maar die is er niet.
Je kunt zo'n airco ook resetten al weet ik niet hoe.
Dat gebeurt met het display in de auto en is erg eenvoudig.
Mss iemand een idee hoe dat gaat hier. Wie weet doet hij het dan weer, omdat alle andere dingen schijnbaar ok zijn.
Ps ik ben ff aan het zoeken geweest. Dit is de methode bij een focus.
Airco / Climat Control Ford focus resetten
Contact on
Airco off
Druk gelijktijdig knoppen OFF en Ventilatie voeten in
Druk daarna meteen kort op knop AUTO maar laat bovenstaande 2 knoppen eerst los
De airco reset zich nu en dat zie in je in de display
Als de procedure klaar is druk dan weer op knop auto.
Als het goed is moet de airco Celsius aangeven en 22 graden als default instelling
Gr Fred
14 jaar
De beschrijving klopt wel, en is ook uitgevoerd.
Alleen deze bewering zou niet kloppen [quote]Als het goed is moet de airco Celsius aangeven en 22 graden als default instelling[/quote]
Bij een reset gaat het systeem een selftest uitvoeren, als code 88 op het schermpje wordt vermeld zijn er geen problemen..
Die self test is verschillende keren uitgevoerd..
Hoe het bij de focus zit? het betreft hier een Mondeo
Heb je de bedrading tussen de dubbele drukschakelaar en de pcm EN de bedrading tussen het compressor relais en de pcm gecontroleerd? Ik lees dit namelijk nergens terug in je bijdrages.
hallo ik ben edwin uit harlingen. mocht de airco computer niet meer in orde zijn dan is hier de oplosing? kijk op www.scottykilmer.com .en bekijk het filmpje goedkope oplosing met een thermostaat van mazda suc 6
14 jaar
Draait de radiateurvin wel op de lage snelheid? Gebeurt namelijk regelmatig dat de stekker / weerstand van de ventilator verbrand.
Dat zou ook verklaren waarom de druk zo hoog oploopt.
[quote=TheoStek]Ik had graag een oplossing willen vermelden, maar die is er niet.[/quote]
Die is er nu wel, na een jaar.
De auto is vorig jaar oktober verkocht, de nieuwe eigenaar had een aantal dagen geleden een afspraak gemaakt i.v.m de airco. (dacht al die komt me bekend voor)
Gisteren een hele middag lopen zoeken en uiteindelijk gevonden ! draadbreuk in de kabelboom onder de ruitenwissermotor.. probleem opgelost ... airco werkt weer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar