auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford S-Max 2009: Airco

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AOWA, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 107

Iemand ervaring met en defecte airco
Pomp is goed maar word niet aangestuurd, stuurunit al uitgewisseld en druksensor vervangen als ik de aircopomp.do aanstuurt doet hij het wel en is netjes opnieuw afgevuld en lekt niet.
Iemand suggesties?

Geplaatst door

Theo. (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wordt meten , de kachelmotor moet werken om de airco ook te laten werken , stuursignaal komt dan van de schakelaar of de kachelweerstandmodule .
Wat is er al gemeten of zijn de onderdelen op de gok vervangen ?

De kachel werkt verder prima en de unit aan de binnenzijde waar de bediening op zit al uitgewisseld

Theo. 0

3 jaar

Als ik het rela overbrug in de zekeringkast werkt de pomp
Relai vervangen deze was niet kapot hoeveel spanning moet er op de schakledraad.komen?

Theo. 0

3 jaar

Meet eens op de draad die de magneetkoppeling van de aircopomp aanstuurt, als de airco zou moeten draaien en als de airco niet zou moeten draaien. Als die draad hard aan accuspanning of juist aan massa wordt gelegd als de airco zou moeten draaien is het goed.
Je hebt dan teveel aan luchtspleet op de magneetkoppeling van de airco zitten, waardoor die niet voldoende kracht heeft om de airco aan te zetten (dus aan te trekken). Dat is een bekend euvel en je lost het op met een vulring op de as van de magneetkoppeling, zodat de luchtspleet kleiner wordt, maar de pomp net niet wordt meegenomen als de airco uit moet staan.

Heino4267 725

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.