Ford Fiesta: Aircocompressor stuk?

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 tdci

Hallo,
ik heb een probleem met de airco.Als ik deze opzet zie je het toerental niet veranderen en hoor
je de compressor ook niet draaien.De airco koelt ook niet.Het lampje vh knopje om de airco
in te schakelingen brandt wel als ik deze inschakel.De zekeringen heb ik nagezien en deze
waren niet stuk.Iemand een idee wat het kan zijn en of ik zelf nog iets kan proberen?
Mvg

combo007

Geplaatst door combo007 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

ga naar de garage en laat je airco systeem controleren
auto van 2009
dan denk ik dat airco systeem leeg is
mogelijk doordat de condensor lek is
als er te weinig druk in zit doet hij niks ter voorkoming dat aircopomp kapot gedraaid wordt

ze zullen dan het systeem leeghalen, afpersen en als systeem dan goed lijkt te zijn
opnieuw vullen met fluor (licht op met uv lamp en bril) hierdoor kun je na 2 weken terugkomen en laten kijken waar hij lekt

combo007 (0), 11 jaar geleden

Met mijn Volvo heb ik ook eens de condensor stuk gehad maar
toen draaide de pomp wel en nu draait deze niet.

lennart1585 (0) PRO, 11 jaar geleden

Als er weinig tot geen koudemiddel inzit zal de pomp echt niet inslaan.
ik spreek uit ervaring heb bijna dagelijks met fords en dit soort klachten te maken.

dus eerst vulling controleren en eventueel lekkage opsporen en repareren

Succes

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

in het geval van de volvo dan zou er nog genoeg druk in hebben gezeten zodat de pomp aan gaat
er zit namelijk een druk sensor in die zorgt dat hij altijd tussen de 2bar en 20bar werkt (druk even als voorbeeld kan zijn dat het fractie afwijkt )

combo007 (0), 11 jaar geleden

Er zat inderdaad te weinig gas op.
Het koelt weer als ervoor.Dank u voor het meedenken.grtjs

kaleido 1 (990) PRO, 11 jaar geleden

Waarom zat er teweinig gas op , is hij op lekkage gecontroleerd?

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

als je hem vacumeerd controleer je direct al of hij vacuum behoud en niet dat hij valse lucht aanzuigt bv
als dat wel zo is zet je co2 op 2.5 zodat pomp gecontroleerd kan worden op inslaan
slaat hij dan zet je met stilstaande motor op 10bar
en kijk of hij terugloopt
duurt het uur voordat 0.1bar terug gelopen is of minder dan doe je hem vullen met fluor
om een lek goed te kunnen zien moet hij veel meer lekken en hopen dat je met plantenspuit precies op juiste plek komt
echter gaat dat zeer moeilijk
daarom vullen met fluor na 2 weken na controle

als hij bij co2 inderdaad lekt moet je kijken of je hem kan vinden
zo nee dan zul je toch moeten vullen ivm flour beter zichtbaar is waar hij lekt

dat is tenminste zoals ik het doe

als hij echt lek was dan kon je ook vacuum trekken

kaleido 1 (990) PRO, 11 jaar geleden

Prima dat jij het zo doet !!!! maar met CO2 verniel je het hele systeem.
Over de rest van het verhaal geen commentaar ieder doet het op zijn eigen manier , er is maar 1 manier de juiste , maar er zijn er maar weinig die dat schijnbaar kunnen.

kaleido 1 (990) PRO, 11 jaar geleden

?

combo007 (0), 11 jaar geleden

Er zat nog gas op zei de garagist maar te weinig.Omdat er te weinig inzat is deze in veiligheid gegaan.
Hij heeft er fluor bijgedaan om daarna te kunnen zien waar eventueel een lek zou zijn.grtjs

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

Zo hoort dat niet uitgevoerd te worden, zoals ferrie al vermelde " er is maar 1 manier de juiste , maar er zijn er maar weinig die dat schijnbaar kunnen."

Dus zal er een lek ergens zitten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.