De auto begint te trillen als je gas geeft, vooral rechts voor.
Nu heb ik de auto op de krik gezet om de wiel ophanging te bekijken.
Ik heb de fyse kogel en de stuurkogel ge controlleert, maar hier zit beide geen speling op.
Wel leek het achterste draagarm rubber een beetje versleten, zou deze dit probleem kunnen veroorzaken.
heeft iemand hier ervaringen mee ?
of kan iemand mij advies geven?
alvast bedankt
robert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk eens naar radiale speling aandrijfas, bakzijde
Heb ik ook gedaan, maar daar zat weinig speling op.
was niet hellemaal spelings vrij maar volgens mij heb je altijd wat speling op de aandrijfas.
Ik heb net gebeld met de auto materialen zaak en heb een nieuw rubber bestel.
Ik hoop dat het hier mee opgelost is.
15 jaar
Nu heb ik het rubber vervangen, maar auto trilt nog steeds bij het optrekken.
Ook is er zachte bonk hoorbaar als er over een hobbelige weg gereden wordt.
Het draagarm rubber was wel kapot de bus was los van het rubber.
Kan iemand mij vertellen waar ik nog meer naar kan kijken??
Alvast bedankt.
15 jaar
Ik hou het ook op speling van een aandrijfas, meestal is dat r, de kop met dat vaste stuk as eraan
Dan zou het vanaf de bak de eerste koppeling moeten zijn. ik heb tijdens het vervangen van het rubber nog wel gekeken. maar de voelbare spelling is echt minimaal, maar dat zou ook opgevangen kunnen worden door het tussenlagen misschien??
Ik ga zaterdag op vakantie en verwacht zelf dat ik hier nog wel wat kilometers mee kan rijden.
Wat denken jullie is dat verstandig??
15 jaar
[quote=starlel]Ik ga zaterdag op vakantie en verwacht zelf dat ik hier nog wel wat kilometers mee kan rijden.
Wat denken jullie is dat verstandig??[/quote]
Zolang het probleem niet bekent is liet ik de auto staan....
Tja! wie wil er met een trillende auto op vakantie?
Op vakantie ga je ontspannen, niet gespannen.
Gr. paul
Het probleem doet zich alleen voor tijdens het zwaar belasten van de motor tussen de 2500 en 3500 duizend toeren. Gewoon op de snelweg merk je er niks van.
15 jaar
Moi,
Zit er misschien een dubbel vliegwiel op deze auto, dat het trillen kan veroorzaken?
Groet,
Bert
15 jaar
zo ver ik weer niet, maar voeld ook als of het in de aandrijving of de wiel ophanging zit
15 jaar
als je homokineten ingesleten zijn rollen de kogels niet meer soepel in hun banen en als je dan optrekt en er komen krachten op te staan worden deze kogels als het ware tegen de slijtrand aangedrukt om er vervolgens weer uit te schieten een soort van stootrand
15 jaar
enne geen motorsteun kapot
15 jaar
Zou ook kunnen daar heb ik nog niet naar gekeken zal ik vanavond doen.
weet u toevallig wat van deze motorsteunen??
bedankt zo ver
15 jaar
flink met motor openneer schudden of met koevoet oplichten of ze niet afgescheurd zijn
15 jaar
beste mensen
Ik ben net weer terug van vakantie, het probleem is helaas niet over, maar ook niet erger geworden. nu heb ik de auto gistere op de krik gezet en nog eens goed gekeken. Aan de motorsteunen is niks te zien en die zijn volgens mij in orde.
Op de aandrijfas koppelingen zit wel speling (vooral in de lengte) maar dit is toch altijd zo?
Hoe kan ik controlleren of deze koppelingen op zijn moet ik ze er dan onderuit halen?
alvast bedankt
15 jaar
Het is waarschijnlijk de rechter aandrijfas met het vast stuk. Heb dit al enkele malen voor gehad. De speling is niet altijd goed te voelen.
Oke, dus het komt wel vaker voor.
En om dit probleem op te losse, moeten beide scharnierende koppelingen vervangen worden of zijn er completen aandrijf assen te verkrijgen.
En is het nodig of wijs om links ook gelijk te vervangen.
bedankt voor u reactie
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar