mijn klant heeft het regelmatig dat na het afzetten van de motor (bijvoorbeeld bij tanken)
alle stroom wegvalt
na een tijdje wachten doet gewoon alles het weer
laatst zelf gelijk na het contackt uitzetten , de deuren gingen opslot en toen was er geen stroom meer
na ca 10 minuten wachten gaan de deuren weer open en doet alles het weer
echt nergens staat meer spanning op
cv ,radio , contackt
polen zijn schoongemaakt en opnieuw vast gezet
diverse realis vervangen
accu is gewoon goed
wie weet er wat op dit heel vreemde probleem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de dikke massa aansluitingen ook schoon gemaakt.
Hans
Heeft de Ka niet dat dikke stekkerblok bij de A-stijl voetruimte bestuurderskant
wat door binnendringend vocht/corrosie voor problemen zorgt
17 jaar
[quote=Hans4037]Zijn de dikke massa aansluitingen ook schoon gemaakt.
Hans[/quote]
ja die zijn schoongemaakt
...
Je kan toch op het moment dat er niets werkt toch wel meten waar er nog wel spanning is?
Eerst bij de hoofdzekeringen bij de accu en dan naar de zekerinskast binnen.
Maar wel blijven controleren of het ineens werkt als je ergens aanzit.
Suc6
ja dat is het probleem juist als wij de auto hebben gebeurt het haast niet
en de keren dat het wel zo is dan is de duur van de storing maar max 1 minuut
contactslot smeren / stekkerverbinding controleren
17 jaar
[quote=RaliasR]contactslot smeren / stekkerverbinding controleren[/quote]
de stroom buiten het contackt om valt ook weg
bedankt voor je meedenken maar houd het liever profesioneel
aan dit soort antwoorden heb ik vrij weinig
[quote=Sven71]laatst zelf gelijk na het contact uitzetten , de deuren gingen op slot en toen was er geen stroom meer
na ca 10 minuten wachten gaan de deuren weer open en doet alles het weer
wie weet er wat op dit heel vreemde probleem[/quote]
Sorry , Natuurlijk ben ik niet de "Professional" dit een kant klare oplossing voor jou opdreunt zodra jij
een probleem kenbaar maakt.
Ik bedoelde: Kan er binnen in het contact niet iets blijven hangen waardoor dit kan worden veroorzaakt
als je relais vervangt dan zou jij het contactslot toch ook kunnen smeren teneinde rare oorzaken uit te
kunnen sluiten. Dat was jouw gedachte toch ook ?
17 jaar
ik ben het ook eens met DOKTOR.Ik heb dit soortgelijks ooit eens meegemaakt,en het probleem zat toen in de dikke rode stroomdraad die binnenkwam in de zekeringskast,en toen bleek dat het moertje met sleuteltje10 nie goed vastzat,wij denken met u mee.... laat iets horen
tot nu toe gaat het goed met de auto
wat heb ik gedaan ? :
nou ik heb de massa aansluitng van de accu naar de carresorie schoongemaakt
die zit in de voorbalk vast op een vastgelaste moer
dit gat is te groot naar mijn inzien en door de kartel ring aan de buitenkant en de niet compleet doorgelaste moer in de balk kot er vocht tussen de aansluiting en het raakvlak , dit betekend corrosie
ik had de aansluitng schoongemaakt en terug gemonteerd na 2 maanden kwam het voorval weer terug
wat bleek weer alles gecorrodeerd
oplossing?
even verder op een vlak stukje op de balk een nieuw gaatje boren
alles goed schoonmaken en boutje moertje er door heen en behandelen tegen corrosie
Wat ik in #4 al als oplossing gaf,maar mooi opgelost zo.
Hans
die aansluiting heeft een vaste kartel rand dus schuurpapiertje alleen erover is niet genoeg
dus was wel zo geprobeerd maar niet de oplossing
heb de volgende keer de slijptol over de kartels gehaald zodat ik van die slechte aansluiting af was
dit hielp voor 2 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar