Auto stottert tussen 1500 en 2000 toeren, koud en warm maakt geen verschil, 4 gastest is perfect zowel stat als op toeren. Bougies en kabels al vernieuwd, 112000 km nap gedraaid.
Wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij een stotterende motor, met name tijdens accelereren vervangen wij standaard altijd de bougie's, kabels en de bobine. Op de bobine kan je sporen van elektrisch verlies zien, zwarte dunne koolstof lijnen naar massa.
Ik ga ook voor de bobine. Al een aantal gehad idd.
Ik heb nogmaals zelf met auto koude start gereden en dan was het probleem niet aanwezig, motor liep netjes, maar nadat deze opgewarmd was kwam stotteren bij gasgeven terug, dus dan loopt deze motor niet meer op verrijkt mengsel.
Ik heb daarom rail druk gemeten ( 4,0 bar )en vacuüm op sensor en bij variërend vacuüm bleef de druk in brandstofrail hetzelfde.
Dit moet volgens mij bij verlaagd vacuüm dus bij opengaande gasklep, de druk in rail verhogen, waardoor deze meer brandstof krijgt ingespoten bij accelereren.
Bij navraag dealer moet ik een complete galerij kopen van € 461 ex btw.
Klopt mijn theorie en is er een goedkopere oplossing mogelijk?
Als bobines warm worden neemt de weerstand toe, dus neem de tips serieus van de eerdere reageerders
klant had er geen geld meer voor over.
Geen goedkope brandstof erin doen kwaliteitseisen brandstof tanken van een premium merk al meerdere keren meegemaakt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar