Hallo,
mijn Mondeo diesel gaat,als je behoorlijk gas geedt,in de noodloop en slaat daarna af.Heb hem uitgelezen en daar komt uit;
P0251 verstuiverpomp A rotor/nok onjuiste werking.
Waar moet ik beginnenmet zoeken?Het beestje is al van 2005 dus veel wil ik er niet in investeren,als de pomp defect is gaat hij weg maar als het nog iets anders kan zijn,sensor oid dan probeer ik dat nog.Hij rijdt voor de rest prima en trekt ook behoorlijk.Alleen als je teveel gas geeft hikt hij een keer en gaat dan dus in de noodloop.Soms gaat ook het motorstoringslampje daarna aan.
wie heeft er een tip?
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk zelf krukas sensor even los maken en andere van sloop proberen
Krukas sensor lijkt me niet waarschijnlijk.
Wat wel voorkomt bij de Mondeo diesels zijn verstuivers en de fitzsensors. Als je hem op contact zet, hoor je dan ook een klik bij de brandstofpomp? Dat is de fitzsensor en als je die niet hoort kan het probleem daar ook nog in zitten.
En verstuivers kun je checken met het vergelijken van de retouropbrengst. (Maar is denk ik monteurswerk.)
Als je de juiste diagnose hebt kun je beslissen wat je gaat doen, anders is het maar gissen. Specialisten die zich hier op de site presenteren kunnen je vast helpen en hoeft niet de hele wereld te kosten.
Hallo Siem,
retour meten is het probleem niet,dat gaat eenvoudig.Maar wat is een fitzsensor??Bij de hogedrukpomp of bij de opvoerpomp in de tank?Ik kan met google ook niet zo veel vinden met een fitzsensor...zeker nergens bij een commonrail niet?
Jeroen
7 jaar
Je hebt gelijk Jeroen, ik ben in de war met een oudere versie met de gewone brandstofpomp. Sorry.
Hallo Jeroen:
Ik werk zelf al 20 jaar bij de Ford dealer ik ben bang dat jou verstuivers minder worden. Jouw auto moet even aan de testkast en via een proefrit met de testkast moet bij volgas accelereren jouw pompdruk minimaal 1340 bar zijn, daar beneden schiet hij in de noodloop. Als jouw verstuivers heel veel retourlekkage hebben heeft de pomp meer moeite nodig om die minimale druk te halen. bij veel retour lekkage betreffende verstuiver(s) vervangen is er weinig retourlekkage dan is jouw hoge druk pomp versleten.
Vr Gr Jacob Gernaat
7 jaar
Ik heb een soortgelijk probleem met de auto van mijn vrouw. Zij heeft een Mondeo 3 met een 2 liter TDCI motor uit 2002.
Deze auto gaat in noodloop of valt helemaal stil bij iets meer dan normaal gas geven in een bocht naar rechts. Bij rechtuit rijden of een bocht naar links geen problemen.
Dit probleem speelt al lange tijd. Maanden geleden bij Ford laten uitlezen, code weet ik niet meer, maar het probleem zou liggen in het lage druk gedeelte van de brandstofvoorziening. De dealer vond het ook vreemd dat het alleen maar gebeurde in een bocht naar rechts en wist niet waar het gezocht zou moeten worden.
Wellicht dat iemand hier iets weet en het zou willen delen met mij.
Tevens blijft de koelfan van de auto altijd vol draaien als de airco aan staat, ook als de motor nog koud is. Ook dit vind ik vreemd.
6 jaar
Zo,heeft even geduurd maar met zo een storing kun je nog wel rijden...;-)
Heb gisteren nieuwe dieselfilters geplaatst en zie daar; hij rijd weer gewoon.Ik heb er nog maar net 10 km mee gereden maar nog niet in de noodloop kunnen krijgen...dus fingers crossed.
Niet meteen in paniek een nieuwe hogedrukpomp laten monteren of verstuivers.Eerst de filters even vervangen.Mocht je dat doen vul dan wel het nieuwe filter eerst met diesel ,voor montage,want anders kun je net als ik eerst de diesel met een vacuumpomp aanzuigen ;-)
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar