Ford Escort: Auto trekt naar links en rechts

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine

Hallo,



Ik heb zelf een ford escort cabrio uit 1990/1991 ( presieze jaartal word overal anders aangegeven)

Ik heb de auto 2 jaar geleden gekocht en toen stond het stuur al iets scheef, Ik heb toen n keer een stoeprand geraakt waardoor ik de auto heb moeten laten uitlijnen, de monteur kwam er toen achter dat mijn draagarmen erg slecht waren en heeft toen de draagarmen links en rechts vervangen, nieuwe rubbers erop en ook de kogels vervangen, vanaf toen zijn de problemen begonnen.

Toen ik de auto terug kreeg had ik nog weinig controle over het stuur, hij reageerde niet echt meer en de auto ging alle kanten op. achteraf bleek dat het linker wiel niet goed bevestigd was, dit is toen hersteld maar de problemen bleven wel aanhouden, ik heb hem toen opnieuw laten uitlijnen en toen was het weer goed maar werd langsaamaan weer steeds erger. Onder het rijden rukt hij opeens naar links of rechts, en vooral met remmen en optrekken doet hij dit, met remmen trilt het stuur ook. De monteur heeft mij vertelt dat een logische reactie op de draagarmen vervangen is dat het stuurhuis scheurt. Op dit moment word het stuurhuisvervangen maar ik heb er weinig vertrouwen in.



alvast bedankt

groeten Lisa

Lies123

Geplaatst door Lies123 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Kees J (0), 14 jaar geleden

Ik zou je autootje lekker bij een andere garage parkeren, dat je stuurhuis scheurt lijkt mij al niet normaal, en dit is al helemaal geen normale reactie op het vervangen van draagarmen. Dit slaat werkelijk nergens op..

Lies123 (0), 14 jaar geleden

[quote=Kees J]Ik zou je autootje lekker bij een andere garage parkeren, dat je stuurhuis scheurt lijkt mij al niet normaal, en dit is al helemaal geen normale reactie op het vervangen van draagarmen. Dit slaat werkelijk nergens op..[/quote]
Ik heb mijn auto bij die garage ook weggehaalt omdat de monteur (leraar autotechnikus zegt hij) het er een beetje bij liet zitten. Ik heb Het stuurhuis al vervangen bij iemand anders en ik kan de auto morgen ophalen dus maar even afwachten dan.
Mocht dit niet het geval zijn, heb jij of iemand anders dan een idee wat het wel zou kunnen zijn??

Lies123 (0), 14 jaar geleden

Ik heb net nog wat rondgezocht op internet, enik las een berichtje van iemand met ongeveer hetzelfde probleem,
Als ik bijvoorbeeld over een ongelijke weg ga, en het linker wiel door een kuil gaat en het rechter niet, dan trekt het stuur helemaal mee naar links. Het gevoel alsof het stuur doet wat de banden willen in plaats van andersom. toen diegene zijn schokbrekers had vervangen was het probleem opgelost. Is dit herkenbaar / logisch??

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Klinkt wel bekend, maar slechte schokbrekes geven MEESTAL als eerste de klacht dat het "GEVOEL" in het stuur weg is. Dus je stuurt wel in, maar voelt de auto niet echt de weg van de wielen volgen. Als een schokdemper ECHT slecht is, kan het betreffende wiel na een kuil of bult even gaan stuiteren op het wegdek. Op dit moment zal het andere wiel wat nog wel grip heeft gaan sturen in de richting van het andere wiel.

Laat de schokdempers dus controleren bij een garage.

Groeten Marcel

Lies123 (0), 14 jaar geleden

[quote=hellbat]Klinkt wel bekend, maar slechte schokbrekes geven MEESTAL als eerste de klacht dat het "GEVOEL" in het stuur weg is. Dus je stuurt wel in, maar voelt de auto niet echt de weg van de wielen volgen. Als een schokdemper ECHT slecht is, kan het betreffende wiel na een kuil of bult even gaan stuiteren op het wegdek. Op dit moment zal het andere wiel wat nog wel grip heeft gaan sturen in de richting van het andere wiel.

Laat de schokdempers dus controleren bij een garage.

Groeten Marcel[/quote]
Het stuurhuis is gister vervangen, de auto reed 10 keer beter maar niet 100% omdat hij nog uitgelijnd moet worden. De auto staat ondertussen weer in de garage omdat de bouten niet goed waren aangedraaid. Schokbrekers zijn gecontroleerd de voorste was niks mee aan de hand, de achterste twijfelde hij over, maar waarschijnlijk is dit dus niet het probleem.
Het trekken van de auto is in ieder geval opgelost, bedankt voor de reacties!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zou het uitlijnen niet vergeten,erna zal hij nog wat fijner rijden / sturen..

En als je eens de schokbrekers vervangt,vervang dan niet ene,maar beide op de as..

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.