Na een (echte) koude start heb ik bij het eerste stoplicht een probleem; de automaat staat in "D", voet op de rem, maar de auto wil duidelijk weg en staat de drammen / bokken. Dit is sinds enkele maanden zo en wordt langzaamaan steeds sterker. Een ramp is het niet, ik kan de automaat natuurlijk in "Neutraal" zetten. Alleen als ik de voorste in de rij ben doe ik dat niet zo graag.
Rempedaal dieper intrappen maakt geen verschil.
Heb ik het eerste stoplicht pas na een paar kilometer, dan is het probleem er niet meer. Bij warme motor komt het sowieso niet voor.
Kan iemand me uitleggen hoe dit komt en of dit te verhelpen is?
De auto heeft 225K gelopen en de automaat is nog niet gereviseerd. Dit zal ergens in de komende jaren wel nodig zijn, maar voorlopig liever nog even niet...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In de remleiding naar het rechtervoorwiel, onder het brandstoffliter zit een drukklep, deze klep zorgt ervoor dat bij STEVIG ingedrukt rempedaal de automaat "vrij" gezet wordt.
Blijkbaar gebeurt dit bij jou niet.
of de massa van de klep is niet in orde maar ik heb ook al vaker de complete klep vervangen.
Vraag bij de dealer of ze de prijs nog even controleren tussen de loss klep en de klep inclusief het stukje leiding, tot op heden was de klep met leiding goedkoper dan de losse klep!!
suc6
OK, bedankt voor de tip.
Kan je een reden bedenken waarom dit alleen bij (zeer) koude motor gebeurt en de rest van de tijd niet?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar