auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Transit 1999: Automatische versnellingsbak

schedule Aangemaakt op 03-06-2026 om 23:15
Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: 4 GB, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 63

Ik heb problemen met de versnellingsbak. Eerst alleen dat als ik net gestart had (alleen de eerste keer op een dag) dat ik +/- 10 meter kon rijden en dan wilde hij niet meer, even wachten, waarschijnlijk tot die weer genoeg druk had en daarna kon ik zonder problemen de gehele dag door rijden. En nu is er bijgekomen dat het lampje van de versnellingsbak gaat branden en hij geen kracht of snelheid meer kan maken. Dat heb ik 2 jaar geleden ook een keer gehad maar toen naar uitzetten en weer opnieuw starten was het lampje weer uit en reed weer als vanouds. Ik heb dat nu ook geprobeerd maar helaas blijft het t zelfde. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe op te lossen. Ik zie graag reactie tegemoet.

Geplaatst door

Erickvl +65

al 2 weken lid

Reacties

Bakolie wel eens gepeild en ververst?

quikfit +3000
vip badge

2 weken

Ik pijl de olie eigenlijk altijd voor een lange rit. Net ook nog even gedaan voor de zekerheid, maar die is ruim voldoende. Het gaat om een camper. En de olie zit er nog geen 15.000 km in. Dus dat lijkt me voor versnellingsbakolie niet te lang.

Erickvl +65

2 weken

Storingscode uitlezen.

quikfit +3000
vip badge

2 weken

Dat heeft de ANWB geprobeerd, maar hij zei dat hij niet in het systeem kon komen. 12 jaar geleden is er een nieuwere motor en versnellingsbak in gezet, en dat kenteken is niet meer voor handen. Daarna heeft hij het geprobeerd op bouwjaar en type, maar daar kwam hij er ook niet mee in. Wel heeft hij er mee gereden en ja hij kan waarschijnlijk niet genoeg druk opbouwen. Maar waarom is nog niet duidelijk. Zijn advies was wegbrengen naar een automatenbak specialist.

Erickvl +65

2 weken

Bij Ford moeten ze toch kunnen achterhalen welke bak en motor er nu inzit?

quikfit +3000
vip badge

2 weken

Als je ze bezoekt...

quikfit +3000
vip badge

2 weken

Ik weet welke motor en bak er in zit, ik heb de identificatie plaat van de donor auto en die ook aan de anwber gegeven, hij had alle informatie.
We zij gelukkig goed thuisgekomen en nu kijken naar een reparatie/ revisie bedrijf. Kijken wat voor een kostenplaatje er aan zit. Indien te veel dan toch met een vriend die auto monteur is kijken of het mogelijk is en anders een goede gebuikte zien te vinden.

Erickvl +65

2 weken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.