Hallo,van bovengenoemde auto is waarschijnlijk de automatische versnellingsbak kapot, kan niet meer in voor of achteruit gescakeld worden, geeft daan veel "knarsen"
Hoe is te controleren of de bak echt kapot is en is een andere monteren goed te doen. m.a.w. zijn er speciale "tips" die het de-en monteren vergemalle;ijken? alvast dank , H.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sorry, bij nadere controle, de auto werd gebracht, blijkt dat de "bak"wel naar behoren werkt, schakelt wel goed, alleen het probleem is nu dat ( vooral bij koude )de motor bij inschakelen in D of R de motor AFSLAAT.
vooral als je de rem ingedrukt houdt. Inschaklen en gelijk wegrijden, gaat wel beter ( minder afslaan van de motor. Weet iemand het euvel te herkennen en welke oplossing(en) zijn er eventueel ?? bedankt alvast.
Dit is toch een CVT bak. Zo ja dan blijft de poederkoppeling waarschijnlijk plakken.
Deze wordt electrisch aangestuurdt. Kijk ff of de koolborstels nog goed zijn en evt goed contact maken. Deze zitten aan de voorzijde bij het pijlstokje.
Wat ook kan zijn is dat je het hele systeem moet afstellen en daardoor de koppeling blijft hangen.
Weet niet precies hoe dat moet maar heb hier in een vraagbaak zitten lezen dat er verschillende schakelaars en kabels zijn die wel goed moeten zijn afgesteld. Denk ook aan de olie. Die moet ook op peil zijn.
Mijn vrouw rijd een micra met zo'n CVT en is er erg tevreden over. Gr Fred
17 jaar
fred, alvast bedankt ga het eens bekijken, het rare is dat ford nergens iets vermeldt over controleren cvtbak oliepijl en bij de dealer hadden ze gezegd "je moet ermaar mee leren leven"
groet H.
17 jaar
Das idd raar. In dat boekje van die Micra staat precies beschreven hoe je olie moet peilen.
Hoor wel of je nog iets moet weten mss.
Hier hadden we last van het feit dat de koppeling slipte toen we hem aanschafte.
Toen was het ook de poederkoppeling die niet goed pakte en dus slipte.
Heb dat hier verholpen en sindsdien geen enkel probleem meer.
Ergens bij het gaspedaal zit een microschakelaar die een commando geeft aan de koppeling om in te schakelen waardoor je dus gaat rijden. Kan zijn dat alleen die te "strak" staat en daardoor constant het commando geeft dat de koppeling moet aangrijpen.
Kijk daar ook ff na. Hoor wel hoe het afloopt. Gr Fred
17 jaar
Poederkoppeling??
Nooit van gehoord, zit ook niet op een cvt van ford.
Dealer moet de koppelingsdruk even meten, is dit te hoog dan waarschijnlijk kleppen huis niet goed, is de druk wel goed dan moet de bak uitelkaar en moeten er nieuwe koppelingplaatjes in.
Allebeide zijn geen goedkope reparaties en de meeste dealers hebben ook niet veel ervaring met automaten.
Suc6
Ik dacht dat deze bakken volgens het zelfde principe werkte. Dat is dus schijnbaar niet.
Bij een nissan werkt dat nl wel met een poederkoppeling, en geen koppelingsplaten.
Dan weet ik het niet meer verder. Postie heeft je nu ook al wat mogelijkheden gegeven om te checken.
Suc6 ermee.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar