Nieuwe banden, voor of achter, daar zijn de meningen zeer verdeeld over. mvgr, Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maakt niet zoveel uit, dat is meer theorie dan praktijk.
Voor.
nee hoor, achter
Vertel mij waarom achter of voor, ik denk dat ik er 1 voor doe en 1 achter, nee dat doen we maar niet.
13 jaar
Het belangrijkste argument is grip tijdens slecht weer - water/plassen op de weg.
De nieuwe banden hebben uiteraard meer profiel en daardoor meer grip - gaan minder gauw aqua planeren.
Wat wil je? Een auto die voor wegschuift (onderstuur) of achter uitbreekt (overstuur)?
De voorwielen remmen nog het meeste omdat daar het gewicht bij jouw auto op drukt (motor boven de as).
Ook bij remmen op nat wegdek helpen betere banden voor dus iets - maar dan kan ie achter blokkeren als je geen abs hebt.
Vervolgens heb je voorwielaandrijving. In de regen heb je met de nieuwe voor minder kans op doorslippen - tenzij je tractie controle hebt.
Ik persoonlijk zet ze voor. Ik heb liever een auto die achter wegbreekt dan voor - ik heb een pest hekel aan onderstuur.
De hele keuze hangt ook sterk af van het profiel van de 2 banden die niet vervangen worden.
Als dat 3/4 of meer van nieuw is, maakt het niet veel uit. Zitten de oude banden onder de 3 mm dan heb je wel verschil.
De TS zal nu info voldoende hebben en zal zelf een beslissing moeten nemen.
Om verdere (onnodige) discussie te voorkomen is deze topic gesloten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar