Ford Mondeo 1.8TD: Betreffende moeilijk aanslaan motor.

Bouwjaar: 1997

Heb compleet filterhuis met opvoerpomp vervangen evenals retourleidingen ( deze waren poreus )van verstuivers. Gloeibougies gecheckt evenals verstuivers tot zover alles goed.
Motor slaat nu bij koude motor ook slecht aan na lang doorstarten het is net of krijgt motor geen brandstof. Als je voor je gaat gloeien startmotor 3à4 keer rond laat draaien en je start na het gloeien slaat motor normaal aan. Kan dit aan de electrische afsluitklep op brandstofpomp liggen ? Moet deze een krachtige tik geven of ??

Fre

Geplaatst door Fre (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

sambijman (0) PRO, 19 jaar geleden

Magneetklep (fitssensor) checken.Deze moet je horen ratelen na het op kontakt zetten.Klepspeling wel in orde?

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Fre, als de FITS / Cam actuator ratelt bij contact aan, blijven er nog tal van opties open. De belangrijkste zoals compressie en inspuitmoment laat je natuurlijk niet liggen.De stopklep zit onder een stalen kap en is alleen met een stethoscoop te horen in een stille omgeving. Pas op voor het maken van nog meer kosten als je niet zeker bent dat het de oplossing is. Bel eens met je vrienden in Harderwijk...

Fre (0), 19 jaar geleden

De Fits/Cam actuator ratelt bij contact aan. De stopklep zit niet onder een stalen kap. Electrische afsluitklep is zo te bereiken. Stalen kap is toch bij jongere types ? Wanneer ik de voeding eraf haal en de klep met een voeding rechtstreeks vanaf de accu verbind is er maar een zwakke tik te horen. Heb op een simpele manier geprobeert te testen hoe klep reageert wanneer ik de voedingsdraad snel heen en weer beweeg langs pluspool van de accu. Je hoort een erg zwakke tik.

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Wat je omschrijft lijkt mij juist.Dat over wel of geen stalen kap kan ik inderdaad mis hebben.
Een probleem met de stopklep zou eerder zorgen voor niet aanslaan. Jouw probleem gaat over slecht aanslaan.
Mijn eerste reactie blijft dus staan.

Hansvandorp (0) PRO, 19 jaar geleden

Een keer bij een escort diesel gehad:
In de brandstofleiding van filter naar brandstofpomp zit een klepje ( om de pomp in de fabriek te vullen met brandstof?? ), deze doorverbonden en de auto starte toen weer als nieuw. Klepje lekte geen diesel maar wel lucht.

Kerim Mejdoub (0), 19 jaar geleden

Zo'n stalen kap is bij een PATS systeem en daar is de afsluiter wel wat ingewikkelder. Maar de afsluiter werk of wel of niet. Het zou zoals hans al zei de terugslag klep in de leiding zijn die lunnen weleens gaan lekken. Kunnen ook de retourslangen zijn die poreus worden. Kan ook de pomp zijn die niet op tijd staat of niet meer genoeg oppompt. Heb je de gleobougies doorgemeten hoelang ze ingeschakeld zijn? Of van ieder los de weerstand, daarvoor moet de pluskabel dus los. Ik heb ook eens meegemaakt dat de weerstand goed was maar ze toch niet goed opgloeien. Dan zijn ze ook zwart als je ze eruit haalt.

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Fre, laat eens wat horen. Hoe staat het ervoor?

Fre (0), 19 jaar geleden

Ben er even een poosje tussenuit geweest Wou compressie meten maar er werd me verteld dat dit met koude motor moet gebeuren vanwege eventuele olie boven de zuigers met warme motor. Heeft iemand hier ervaring mee ? Wat zijn de compressiewaarden voor een Enduramotor 1.8TD ? Begin wel te twijfelen aan de compressie ik vind carterdruk iets aan de hoge kant.

fordis (0) PRO, 19 jaar geleden

als brandstoffilter (+ membraan) en de solenoide ok zijn zou ik
opteren om het inspuitmoment te vervroegen.

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik vind het ook verstandig om nu eerst eens compressie te meten ook gezien de carterdruk.
Zal wel een hoge kilometerstand hebben,als de compressie onder de 20 bar zit is de motor aan revisie toe.

Hans

Fre (0), 19 jaar geleden

Probleem lijkt te zijn opgelost.Het zat in een defekte temperatuur sensor welke via de computer weer te maken heeft met de gloeitijd. Temperatuur liep vrij hoog op bleek dat de koelfan(s) niet aansloegen. Nieuwe sensor gemonteerd
fan sloeg wel aan maar temperatuur is hoger dan anders alvorens deze begint te draaien. De motor slaat normaal aan zoals het hoort. Zowel koud als warm geen problemen meer. Maar nu loopt de temperatuur hoger op dan anders toen bleef de wijzer op de o van normal staan loopt nu soms op tot de a vind dit toch een beetje raar. Zit er verschil in sensor voor benzine en dieselmotor volgens dealer niet maar ik heb mijn twijfels hierover.??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.