Hallo,
M'n ford transit heeft geen lucht meer in de leidingen (M'n vorige probleem), maar na een nieuwe brandstoffilter en een software update loopt ie stationair onregelmatig!
Heeft iemand een idee?
(Let niet op de geluidskwaliteit maar op het opkomen van het toerental na iedere 1 a 2 sec.)
http://www.youtube.com/watch?v=pRaVCV8ku...
Alvast bedankt!
Mvrgr.Leo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt wel of de brandstofdruk niet constant is, vroeger zou je de aanslag in de brandstofpomp iets verstellen om dit zogenaamde zagen / halen tegen tegaan.
Maar in dit geval , zou ik zeggen uitlezen op foutcodes.
Bedankt Ferrie, ga ik doen.
Net terug van een ritje van 150km en- op stationair na- verder geen problemen.
Mvrgr.Leo
11 jaar
Hebben ze de pomp ook op nieuw ingeleerd na herprogrammeren?
Kan ook bij product horen dat ze in de koude toestand beetje schommelen stationair.
Ik ga er morgenochtend langs, kan ik 't gelijk vragen!
Bedankt!
Mvrgr.Leo.
11 jaar
Net te horen gekregen van de ford garage dat alle 4 de verstuivers stuk zijn, kosten 1600.- ex btw
Iemand nog sugesties of tips? GRAAG!
Mvrgr. leo wouters
11 jaar
tja dit is wel de normale prijs
Hallo.
Ik vind het toch allemaal vreemd?
Ik stond erbij toen ze met de laptop aan het testen waren!
ALLES is opnieuw afgesteld, geen foutcodes, geen storingen via de software en alles is opnieuw geeinstaleerd!
Als "alle" verstuivers stuk zijn dan moet er toch een foutcode zijn of tijdens het rijden problemen geven? Of kunnen ze ook een "beetje" stuk zijn?Daarnaast is de EGR klep vervangen (535.-) en toen ik nog steeds dezelfde klacht had, was het euvel voorbij toen ik de brandstoffilter vervangen had(vorig probleem)
Mijn Transit rijdt perfect! Is super snel/fel en heeft tijdens het rijden totaal geen problemen?
Het enige problem is dat hij stationair onregelmatig loopt en als ik bij stilstand het koppelingspedaal intrap gaat hij iets snellerdraaien?
Iemand die dit bekend voorkomt? Of een iedee heeft waar te zoeken (anders moet ik er maar mee leren leven), want met m'n dealer heb ik het gehad!
O ja, en er was ook nog de opmerking van de dealer dat het soort motor dat ik heb altijd problemen geeft en storingsgevoelig zijn.
Groeten, Leo
11 jaar
Ik denk eerder aan de brandstofdruk regelaar die op de pomp zit. verstuivers van deze type gaan nauwlijks defect. Drukregelaar vervangen pomp leren, voorinspuiting leren. Kosten weet ik niet.
Drukreglaar gaan wel vaker voor problemen zorgen.
Kan dit bij een andere -niet ford- dealer of moet ik naar een andere ford dealer voor een second opinion?
Gr.leo.
11 jaar
Zou een andere dealer zoek die veel transits in onderhoud heeft...
ik neem wel aan dat ze een verstuiver lektest hebben gedaan
of ze hebben ze laten testen????
zo niet tja dan gokken ze maar en heeft postie zeker een punt.
met een labtop kun je geen verstuivers testen,daar komt meer bij kijken.
drukregelaar komt zeker vaker voor
Dag heren,
Fordmannetje, zij zeggen dat ze de lektest hebben gedaan?
Maar nu kan ik zeggen dat ze hebben gegokt of mij op kosten willen jagen met 1600.- euro want, ik ben naar de autoshop gegaan en heb daar een duur flesje (17.50) verstuiversreiniger en een blikje (12.50) olie behandelaar gekocht.
Het flesje voor het tanken in de tank gedaan, het blikje in de olievulopening gekiept.
EN NU NA 1800 KM GEREDEN IS HET PROBLEEM (bijna) WEG!
Hij rijdt nu nog beter, hapert of stottert niet meer, is stiller en heeft veel meer power!
De daeler, bovag en consumentenbond kunnen een brief van mij verwachten want ik wil de ruim 500.- euro terug van de EGR klep die zij voor nop hebben vervangen!
Ik denk niet dat dit forum bedoeld / geschikt is om juridische vragen te stellen, maar als jullie willen weten hoe dit afloopt zet ik het er wel even bij.
Heren heel erg bedankt voor het meedenken en de aandacht!
Tot later,
Leo.
11 jaar
als zij een lektest hebben gedaan kunnen ze zien of een verstuiver nog goed werkt
bij jouw blijkt het dus vervuiling te zijn(dat kunnen ze niet zien )
vervuiling kan komen door een kapotte egr klep.
dus hun diagnose was dus niet helemaal verkeerd
dieselreiniger was dus een goed idee
dit kan je nog eens herhalen om alles goed te reinigen
succes
je hebt gelijk en ik ben blij dat alles weer goed werkt,
het is alleen jammer dat bij mijn dealer eerst het goedkope alternatief niet in ze opkomt, en maar alles wil vervangen.
laatste vraag, kan ik de diesel reiniger bijv. iedere 20.000 km gebruiken zonder dat dit weer andere problemen geeft?
leo
11 jaar
ja geen probleem.
sommige garages voegen het elke beurt toe
hallo,
Ik had vorige week weer het zelfde probleem en ben naar een andere garage gegaan en zij hebben ook bevestigd dat alle 4 de verstuivers stuk zijn.
Deze heb ik vandaag laten vervangen. (gereviseerde- 600.- goedkoper)
EN IK HEB NOG STEEDS HET ZELFDE PROBLEEM!
(Morgen onder garantie terug brengen dus)
ook ben ik 1/3 van het vermogen kwijt + ik heb er een zak met knikkers bij gekregen die ergens onder de motorkap zitten en die vervolgens vrolijk mee rammelen als de motor loopt.
Als er nog suggesties zijn........graag!
Ik laat nog weten hoe dit afloopt!
Mvrgr.leo.
11 jaar
de verstuivers niet goed gereviceerd??
niet goed ingeleerd?
wat zijn nu de foutodes?
lektest nu wel goed?
vuile diesel getankt?
Na de EGR-klep, verstuivers en nu de SCV-klep, lijkt het probleem verholpen.........
Als SCV-klep kapot is, komt er dan geen fout code?
Greetz
11 jaar
Heren bedankt, dit probleem is opgelost!
De SCV-klep (xx.- Euri) was stuk door een NIET ford daeler gekonstateerd(Bleef hangen)
Na xx- Euro armer! (Van een ford daeler)
leewoo.
11 jaar
Dit probleem is inmiddels opgelost!
Drukregelaar (SCV-klep) boven op de brandstofpomp was dus defect!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar