auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford S-Max: Bij vol gas 1700-1900 korte dreun aanwezig

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 tdci, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Als ik mijn 2.0 tdci in 4e, 5e en 6e versnelling bij 1700 toeren gaspedaal vol intrap voel je een korte dreun tot 1900 toeren.
Als je geleidelijk gaspedaal intrapt is er geen sprake van dreun of resonatie.
Auto heeft 170.000 km gelopen.
Iemand enige idee wat het kan zijn?

Geplaatst door

metins +110

al 13 jaar lid

Reacties

Zit je dan niet precies op het maximum koppel?
Dan zou ik een defecte of doorgezakte motorsteun verdenken.

Dat is inderdaad toerental van max koppel.
Als het inderdaad motoristen is, valt het mee. Ik hoop niet dat het vliegwiel is. Kan het ook EGR klep zijn die niet goed functioneert?

metins +110

9 jaar

Is die dreun er niet kortstondig omdat je gewoon het volle vermogen vraagt op dat moment.
Het toerental is dan aan de lage kant en dan vol op het gas gaan staan is dan ook wel veel gevraagd op dat moment.
Waarschijnlijk zit je dan ook in de hoogste versnelling en dan wil zo'n brom wel even ontstaan.

Is geen egr klep, want dat hoor je echt niet.Denk iik meer aan een motor of versnellingsbak steun.

[quote=primera p11]Is die dreun er niet kortstondig omdat je gewoon het volle vermogen vraagt op dat moment.
Het toerental is dan aan de lage kant en dan vol op het gas gaan staan is dan ook wel veel gevraagd op dat moment.
Waarschijnlijk zit je dan ook in de hoogste versnelling en dan wil zo'n brom wel even ontstaan.[/quote]

Ja dreun is maar een fractie van een seconde tijdens het versnellen.

metins +110

9 jaar

Probleem is opgelost. Het was dubbele-massa-vliegwiel die begon te slijten.
Onder garantie is dat ding + koppelingsset vervarvangen. Probleem opgelost.

metins +110

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.