Ford S-Max 2013: Blauwe rook

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Motorcode: JTWA, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 118

Wij hebben sinds augustus vorig jaar deze auto gekocht bij een bedrijf. Sinds enkele weken komt er blauwe rook en dus ook stank uit de uitlaat op willekeurige momenten en met willekeurige duur. Bij uitschakelen en terug aanzetten van de motor, is het weer weg. Ook gaat het soms uit zichzelf weg zonder uitschakelen.
We hebben hierbij 2 keer contact gehad met de ANWB. De eerste keer werd ons gezegd dat ze dachten aan de turbo. Deze hebben we laten vervangen, maar dit bleek het probleem niet te zijn. Na enkele dagen was er weer rook en de ventilator bleef aan en maakte herrie. We belden die avond nog de ANWB en zij hebben de ventilatorstekker losgetrokken en de volgende de dag de auto versleept naar het bedrijf. Daarna heeft het bedrijf de motor vervangen, er zouden krasjes op de cilinders te zien zijn. Paar duizenden euro’s verder en het probleem is nog steeds niet verholpen. Na lange tijd testen door dit bedrijf, hebben zij geen rook gedetecteerd. Wij helaas erna wel weer. Ze vervangen ditmaal de rubbers van injectoren. Weer getest en geen rook. Ook geven ze aan dat ze de Apk van over een maand alvast gedaan hebben, dus ze hebben echt ‘alles’ gecontroleerd. Wij hebben de auto opgehaald en na enkele minuten weer rook. Het bedrijf geeft aan het echt niet te weten en dat de rook ‘geen kwaad kan’. Ook de Ford garage die zij hebben benaderd weten niet wat het probleem kan zijn.
Heeft iemand van jullie misschien een idee wat er aan de hand kan zijn?

Hensford

Geplaatst door Hensford (0) , lid sinds 10 maanden geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford S-Max? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

j.wennekes (0) PRO, 10 maanden geleden

Het kan zijn dat de hoofdremcilinder lek is waardoor er remvloeistof in de rembekrachtiger komt en als
het niveau bij de aansluiting van de vacuum slang komt dan zuigt de motor vloeistof op tot het weer
onder de aansluiting van de slang staat en dit kan op de meest onverwachte momenten gebeuren met enorme rookontwikkeling en het gebeurd vaak als je een bocht genomen heb.

    Bedankt voor de tip! Ze hebben ook dit weer nagekeken. Helaas was dat de oplossing nog niet.
    Ze hebben nu de motor ontlucht (?) maar volgens mij is dit ook nog niet de oplossing want we zijn nog niet gebeld dat het is opgelost. - Hensford (0), 10 maanden geleden

Goijer1989 (0), 10 maanden geleden

Opgelost na plaatsen nieuwe motor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.